21 november, 2014

Parijs laat ons lopen

 
Na vier uur slaap werd ik abrupt gewekt door de housekeeper die om 8.30 uur in de kamer naast ons luidkeels aan het telefoneren was.
Toen ik het bed uitstapte zeiden mijn voeten  "neen - wij willen je vandaag niet vervoeren."
 
"Ga eerst maar eens een uur in een heet bad liggen en verwen ons," voegden mijn kuiten eraan toe.
 
Ik ben geen badmens, maar ik heb nu al twee dagen zo'n zin in een dampende tobbe.
Echter, ik verrek altijd een spier in mijn nek of rug wanneer ik eruit probeer te komen, dus......
 
Eenmaal op gang gaven mijn voeten en kuiten zich toch over.
 
Manlief ging vandaag voor de moderne kunst in Centre Pompidou, terwijl ik mij via Place du Vendôme naar de Champs Élysées begaf en soms moest nadenken hoe ik de ene voet voor de ander moest zetten.
 
November - kerstmarkt - doodstil.
 
Ik wil geen sinterklaas meer.
Parijs ademt kerst uit en daar heb ik ook zin in.
Jingle bells in plaats van Sinterklaas Kapoentje.
 
*****

Geen opmerkingen: