20 februari, 2015

crISis

 
Bij de Zeeuwse boerin haal ik tien kersverse eitjes voor €2,-
Bij Publix betaal ik $6,99 voor een doos (12 stuks) goede eieren.
Gezond eten is duur in de VS.
Michelle Obama wil dat de Amerikaan gezonder gaat eten. Zij heeft geen idee waar ze over praat.
 
Het lijkt als de dag van gisteren dat ik dit soort blogjes schreef.
 
Kort nadat wij onze condo verkocht hadden viel de VS in een enorm economisch gat.
Het kostte zeven jaren eer ze daar uitgeklommen waren, maar nu is het dan toch echt zover.
 
Je hoeft geen economie gestudeerd te hebben om te zien dat het dit land weer goed gaat.
Laat ik maar eerlijk zeggen dat ik, als Europese consument, geprofiteerd heb van die depressie.
De dollar stond laag en de toeristenindustrie had het zwaar te verduren.
 
De wereld heeft er sinds de jaren 30/40 niet zo angstaanjagend uitgezien en toch beweert men dat de crisis voorbij is.
 
 
Op mijn tien minuten durende fietstocht naar de supermarkt kwam ik langs kavels waar nieuw gebouwd werd.
 
Ik probeerde mij ernstig te herinneren wat er vorig jaar nog stond, maar ik wist het niet meer.
 
Amerikanen gaan hier rigoureus te werk. Ze kopen een gemeubileerd huis en breken dat af.
Het is natuurlijk geweldig voor de werkgelegenheid.
 
 
Oeps - toch nog een "for sale" bord in de tuin van een, wat wij Golden Girls house noemen.
Volgend jaar staat dit huis er niet meer.
 
The Golden Girls zijn op één na allemaal dood.
 
Daar zijn nu The Naples Housewives voor in de plaats gekomen.
 

Geen opmerkingen: