10 februari, 2015

Zo waste mijn moeder in de oorlog

 
 
De wasmachine is gerepareerd.
Er mogen geen handdoeken in.
In feite kunnen er alleen handwasjes in.
Daar is de watertemperatuur ook uitermate geschikt voor. Zet ik hem op hot, dan stroomt er handwarm water in.
 
Na vijf minuten zet ik de machine stil om de was te laten soaken.
Het meest uitgebreide programma duurt 25 minuten.
 
Wil ik een kookwas doen, dan moet ik een pan opzetten.
Gelukkig staat er in het kantoor van de manager (conciërge) een grotere machine die ik - tegen betaling - al eens gebruikt heb.
 
De kapotte afwasmachine is vervangen.
Maarrrrr...........
Voordat ik hem aanzet moet ik eerst de warme keukenkraan laten lopen om het warme water naar de afwasmachine te krijgen.
 
Een grap?
Neen!
Deadly serious.
Orders van de appliance man.
 
De VS 2015.


Geen opmerkingen: