16 februari, 2015

Nederland(er)s in Naples


 
Ja, kroepoek.
The Asian Shop verkoopt het.
Maar Haagse Hopjes? Zou een Amerikaan dat wel kunnen uitspreken?

 
Toeval bestaat niet, El.
Ik weet het niet, maar dat hoor ik nou eenmaal vaak.
 
Vorig jaar reageerde een oud-schoolgenoot, die in de VS woont, op Facebook:
 
"Ben jij in Naples? Ik ben daar over twee weken. Mijn moeder overwintert er."
 
We spraken wat af.
 
>>Ik had M., die een paar jaar ouder is en van mijn bestaan niet afwist tot Facebook, zeker meer dan veertig jaar niet gezien.<<
 
Tijdens de lunch met zijn moeder en echtgenote haalden we gemeenschappelijke herinneringen op aan school en Rotterdam.
Dat verstevigde de band alleen maar.
 
Vandaag waren wij te gast bij zijn moeder. Wat hebben we heerlijk en gezellig gebruncht op het terras van haar club!
 
 
Over twee weken komt M. weer deze kant op.
 
Naples (geografische afstand van Rotterdam: 7503.13 kilometer), Facebook en een beetje toeval?
 
Laten we er maar een jaarlijkse happening van maken.
*****

Geen opmerkingen: