15 februari, 2015

Dag van de liefde?

 
 
Ja, u ziet het goed.
Een bontjas in Naples, Forida.
 
Valentijnsdag valt evenals Halloween voor mij onder de "onzin-vieringen."
 
"Go with the flow," lacht echtgenoot, terwijl hij een kaart met een romantisch muziekje onder mijn kussen schuift.
Ik plaats een tranentrekkende foto op Facebook en we staan weer quitte.
 
De gruwelijke aanslagen in Denemarken maken deze dag nog kouder dan hij al is.
 
Ik kamp met mechanische problemen (BPPD).
In Nederland ging ik dan, op advies van de huisarts, naar de fysio voor een massage.
 
Massages zijn duur en op deze koude dag zitten alle spa's vol.
Het is ook een mooi Valentijnscadeau.
 
Het lukt me uiteindelijk toch. Om 10 uur kan ik nog een massage afspreken bij Spa41
Ik stel me er niets van voor.
 
 
De Turkse Amerikaan Onur neemt mijn nekspieren en schouders maar liefst 55 minuten onder handen.
Gelukkig weet hij wat BPPD is. En gelukkig weet hij precies wat hij moet doen.
 
De procedure: 
 
Onur verwelkomt me keurig en gaat me voor naar zijn behandelkamer.
Hij vraagt me op mijn rug op de verwarmde behandelbank te gaan liggen.
Dan gaat hij weg.
 
Ik trek mijn kleren, op mijn bh en onderbroek na, uit en ga op die heerlijke bank liggen.
 
Onur komt binnen.
Hij schrikt, wat ik trouwens wel kan begrijpen, en draait snel zijn hoofd af.
"Please get under the blanket."
 
Hij verlaat het kamertje weer.
Ik trek gniffelend het laken over mij heen, maar de deken schop ik naar beneden. Dat is me echt te warm.
 
 
De masseur komt weer binnen.
Hij dimt het licht.
Weer een gniffel moment.
 
Masseren kan hij.
Echt ongelooflijk. Zo heerlijk.
En die warme doeken!
 
Ik kan me niet heugen zo ontspannen te zijn geweest.
Wat een genot.
 
Na bijna een uur trekt hij het laken tot aan mijn nek weer over mij heen, doet het licht aan en verlaat de kamer.
"You may open the door when you're ready. Take your time."
 
Ik kom heel langzaam (angstig vanwege de duizelingen) van de bank af en kleed me aan.
 
De wachtkamer zit vol. Ook een goed teken.
Ik reken $75,- af.
Goedkoop vergeleken bij de andere spa's in Naples en volgens Tripadvisor is dit ook nog de beste.
 
Een losse nek en een ervaring rijker op deze langzaam warmer wordende Valentijnsdag kunnen de boosheid over wat er in Kopenhagen is gebeurd niet wegnemen.
 
Weer wordt een land en een volk gegijzeld door terrorisme.
 *****

Geen opmerkingen: