23 mei, 2015

HEERLIJK 10daagse

 
Beste E
Gisteren heb je gegeten bij La Vilette , wij hopen dat alles naar wens is geweest en bedanken je voor je bezoek.                          
Graag willen wij weten hoe je de lunch of het diner hebt ervaren.         
 
Okee, dan ook maar hier.
 
                 De Heerlijk 10 daagse houdt in dat je in de betere restaurants voor een mooie prijs (€27,50) kunt eten.
 
Wij hadden jaren geleden voor het laatst bij, het toen nog één ster dragende, La Vilette gegeten.
Toen was het heerlijk!
 
Maar de tent ging failliet. Amarone vestigde zich (als plaatsvervanger) op de Meent en La Vilette werd verkocht.
      
Deze actie was een prima manier om het restaurant eens te proberen.
 
Qua interieur is er weinig veranderd.
De ruime tafels, ook voor twee personen, vind ik altijd erg plezierig.
Verder blijft de ambiance vrij zakelijk en vind ik het te donker.
 
De voor -en (voor mij op verzoek aangepaste) nagerechten waren heerlijk.
Onhandig zijn de borden.
Wil je tussendoor een slok wijn nemen, dan valt je mes in het bord.
Toen ik daar iets van zei was het antwoord: "maar ze vallen er in ieder geval niet uit."
  
 
Het hoofdgerecht - eendenborst met wintergroenten als pastinaak - ontlokte bij mij de opmerking:
"Ah, we zijn hier om de vriezer leeg te eten."
 
Het expliciet vertellen dat er een streepje van dit en een korrel van dat op mijn bord ligt is in een restaurant als dit echt overbodig.
 
Ook heel lachwekkend was de luidruchtige uitleg over heel eenvoudige wijnen.
Het werd alleen nog maar lachwekkender toen een andere tafel een fles geoxideerde wijn terugstuurde.
 
Manlief ergerde zich sowieso aan de harde stem van één van de obers, die zich regelmatig bij de (goed bestellende) tafel achter ons meldde.
"Lusten de dames en heren nog een glaasje wijn?"
 
 
"Ik begrijp nu waarom u tandenstokers op tafel heeft gezet," was mijn antwoord toen werd gevraagd of het gesmaakt had.
 
 
Het toetje liet veel te lang op zich wachten.
 
De rekening was helemaal gespecificeerd.
P. moest €94,- afrekenen en begreep helemaal niets van de nota.
 
Dus riepen we de ober.
Die ergerde zich duidelijk aan ons. In ons zicht werd er met een collega gegesticuleerd.
 
Prijs dan ook alle gerechten apart op het menu!!
 
We hebben het geprobeerd en daar laten we het ook bij.
****

Geen opmerkingen: