29 mei, 2015

Kloppend hart

 
Dat geloof je toch niet?
Het is mijn bloeddruk.

De onderzoeken zijn voltooid.
Over de uitslagen (ik wacht nog op het oordeel over de CT-scan, maar de cardioloog voorziet niets schokkends) kan ik kort zijn.

Voor een vrouw van zestig met een 42-jarige historie van hoge bloeddruk en een verhoogd cholesterol scoor ik buitengewoon goed.

Verbaasd?
Ja, ik wel.

Ook de cardioloog gaf eerlijk toe dat ook hij tamelijk verbaasd was.
"Ik begrijp nog steeds niet, dat die ECG's zo'n afwijking aangaven," zei hij.

Het is het zoveelste bewijs dat (eventuele) hartklachten bij vrouwen veel moeilijker te diagnosticeren zijn dan bij mannen.

En in die "spreekkamer bloeddruk" geloof ik nu dus ook.

Op advies van de cardioloog hebben wij een bloeddrukmeter aangeschaft.
Ik moet het zelf bij gaan houden.

De schrik zat er in het begin behoorlijk in.
Nu ik zo grondig ben onderzocht (twee echo's, één scan, één CT-scan) ben ik ook niet meer bang voor die bloeddruk.

Het ademt ook een stuk rustiger, moet ik zeggen.
****

1 opmerking:

Annemieke zei

Gelukkig gerustgesteld!Nu weer volop genieten van het leven met je topteckel Jacky!