25 juni, 2015

Boze Belgen

 
"Arrogante Hollander in je decadente cabrio!!"
 
Wat eraan vooraf ging.
 
Kent u de "Of je worst lust" reclame?
 
Ik moest er meteen aan denken toen ik gisteren een vriendin in een Belgisch ziekenhuis bezocht.
De verpleging was ronduit onbeschoft.
 
Naar ons toe - "Hier in België doen we het....." - vond ik nog niet zo erg al was het volkomen onnodig, maar dat onze vriendin zo badinerend werd toegesproken kon ik slecht verteren.
Gelukkig mag ze morgen weg.
 
Eerder op de dag werd bekend dat Albert Heijn en Delhaize gaan "fuseren,"
Een Nederlander wordt de baas.
De Belgen vinden dat niet leuk.
Wij wel, want ik hoop dat er daardoor betere producten in de schappen komen.
 
Het is een grote frustratie voor de Belgen.
Ze dachten in 2007 ABNAmro in de knip te hebben, maar lachten iets te vroeg.
Au!
 
Wij (op de provinciale weg even buiten Kapelle) lieten een Opel die het parkeerterrein van de Spar afreed voor.
Een genereuze geste onzerzijds.
 
Echter, enigszins ongelukkig: het stoplicht sprong op rood.
We stonden even vast.
De auto achter de Opel zette het vanaf  parkeerterrein op een claxonneren.
Daarop volgde gebarentaal.
 
De woedende Belg kwam zijn auto uit en kwam verhaal halen.
Wij vroegen hem wat wij fout hadden gedaan en waar hij zich druk om maakte.
 
Toen sprong het licht op groen en siste hij ons nog even toe:
"Arrogante Hollanders in je decadente cabrio."
 
Ik wilde hem mijn Albert Heijn bonuskaart geven, maar dat was te kwetsend geweest.
 
En dus lachte ik hardop en verdween hij naar zijn auto. 
Een nieuwe BMW 5 serie.
****

Geen opmerkingen: