08 juni, 2015

Zigzaggen

 
Schröder, een begrip in Rotterdam, is verhuisd van het bedompte pand aan de Coolsingel naar een veel lichtere locatie op de Westblaak.
De opzet oogt veel ruimer.
 
Oma Rotterdam was magisch met naald en draad.
Ze stond voor de etalages van bekende, dure modehuizen schetsen te maken en naaide, breide en haakte de moeilijkste kledingstukken.
 
Mijn moeder zag zich (financieel) genoodzaakt in haar vrije uren ook Simplicity en Burda patronen om te toveren tot rokken en jurken.
Ze had daar niet altijd zin in, met vier kinderen en een fulltime baan.
Ze had er eigenlijk nooit zin in.
 
Lappen kopen was leuk.
Patronen uitzoeken evenzo.
Maar al bij het doorslaan hoorde ik haar zuchten en zag ik haar steeds krommer gaan zitten.
 
Haar humeur werd er niet beter op.
Vaak gingen half gestikte lappen naar mijn handige tante (haar zus), die het dan afmaakte.
 
 
Ik lijk op mijn moeder, maar ik heb ook van haar geleerd en koop alleen makkelijke patronen.
 
Aangezien ik weer eens in een afvalperiode verkeer (alles zwemt om mij heen) en de uitverkoop nog niet is begonnen, laat ik mijn Husqvarna op volle toeren stikken en zigzaggen.
 
Het geeft voldoening om met lapjes van onder een tientje creatief bezig te zijn.
 
Laat mij maar stikken.
 

Geen opmerkingen: