17 juni, 2015

Hooikoorts


Sinds een jaar of vijf heb ik hooikoorts.
Het begint al zodra we terug zijn uit de VS, begin april.
Hooikoorts is dus iets waar je niet overheen groeit maar ingroeit.
De dermatoloog zei dat ik allergisch voor de bomen ben. Gras komt later.
Volgens mij kan ik tegen niets dat groeit, bloeit en stuift.

Ik slik en spuit al voorgeschreven medicijnen.
Maar nog....

Mijn neus loopt de hele dag en pest me met onophoudelijk gekriebel.
Ik kan na een halve dag geen stap meer zetten.

Dus zocht ik op internet naar nog wat onschuldige middeltjes die ik niet hoef in te nemen.
Eucalyptus.
Stomen met eucalyptus. Het reinigt je neus en kalmeert tegelijk.

Dat leek mij onschuldig genoeg.
Maar de verkoopster van de "Gezondheidswinkel" in Zierikzee wist daar niets van.
Ze nam me mee naar de Dr. Vogel plank.

Van hooikoorts in de mate die ik heb word je niet alleen moe, je raakt ook snel geïrriteerd.

Lezen wat er op het doosje staat kan ik ook.
Mijn vraag was duidelijk: "ik wil stomen met eucalyptus."

Nou, dat kon niet volgens haar.
'Veel te scherp,' zei ze.

Ondertussen had ik door dat de winkel veranderd is. 
De voedingssupplementen hebben plaatsgemaakt voor voeding.

Raar dat het fruit en de groente er in zo'n winkeltje nooit lekker uitziet.

Uiteindelijk koos ik voor een luchtzuiverende spray waar ik de kamers mee opfris en die mijn neus in toom weet te houden.


Het flesje kostte €11,99
Zoals ik u eerder heb verteld pin ik alles wat naar boven wordt afgerond.
De verkoopster zei niet alleen €12,- - ze toetste het ook in.
Ik merkte het bijtijds op.

"Mevrouw, ik pin dus u dient de werkelijke prijs in te toetsen."
'Huh, ik rond altijd af.'
"Dan doet u het, wanneer er gepind wordt, altijd fout. Rond dan al uw prijzen af!"

Ze zei niets meer en dat was maar goed ook.
Ik had geen zin nog een flesje valeriaan te kopen.
*****

Geen opmerkingen: