16 juli, 2015

De 144ste Open

 
De eerste avond in dit hotel kregen we te horen dat Jacky niet in de eetzaal mocht.
Ze wilden overal elders privé voor ons dekken, maar het restaurant was een no go zone voor onze viervoeter.
Ik was een beetje ontdaan. Nergens op de website was daar iets over te vinden. En op mijn e-mails was niet gereageerd.
Dat weten de Britten, was het excuus.
Fijn, maar wij zijn gasten uit een ander land.
 
Enfin, we konden ons er bij neerleggen.
De eerste avond werd er boven op de veranda voor ons gedekt, maar het was alsof we in een sauna zaten.
 
 
Sindsdien eten we in de bar. 
Zo ook gisteren, op de 65ste verjaardag van P.
Wat een feestelijke tafel hadden ze verzorgd, met een speciaal menu voor de jarige.

 
Vandaag begon de 144ste Open dan echt.
Het was een koude start, zoals ok de foto duidelijk te zien is.
Dat de baan niet echt moeilijk is blijkt wel uit de scores.
 
Joost Luiten viel buiten de boot, in goed gezelschap van Tiger Woods.
Onze plaatsen kijken uit op de eerste tee en de 18e green.
 
Prima, op de Amerikanen na.
 
St. Andrews wordt altijd platgewalst door Yanks. Zij vinden dit de enige echte Open.
Prima, maar gedraag je dan ook.
 
We worden omringd door een stelletje luidruchtige toeschouwers, die niet weten hoe het hoort.
Ze hebben oortjes in en kunnen via de BBC-radio horen wat er verder op de baan gebeurt.
 
Dat moeten ze klaarblijkelijk met de rest van de tribune delen, dus dan schreeuwt er iemand: “Dustin just made a birdie on the fifth.”
 
Als ik dat wil weten, dan pak ik mijn eigen radiootje wel (we hebben er namelijk allemaal een gekregen).
Ook gaan ze lopen als er wordt afgeslagen op één.
 
Totaal geen consideratie. Onoplettendheid. Dom.
 
Zit stil en wees stil!!
 
Morgen wordt er slecht weer verwacht.
 
Ik ga met Jacky Dundee en St. Andrews verkennen. Gezellig samen uit.
*****

Geen opmerkingen: