21 juli, 2015

Van Alyth naar Brora

 
 
Zouden we
ergens in de auto moeten internetten?
In het huis
lukte het niet. En later al haperend weer wel.
Half uur
niet. Vijf minuten wel.
Foto’s
uploaden en een blogje plaatsen is een heidens karwei, mensen!
 
Ik had in
Dundee een prepaid simcard gekocht. Daar kon ik een hotspot mee creëren op mijn
smartphone.
Ja, dat
lukte ook.
 
Na heel veel
hulp in de lokale kroeg alhier lukte het een wachtwoord te vinden en alle apparaten
aan de praat te krijgen.
 
Maar even
terug naar vanmorgen.
Na een licht
ontbijt verlieten wij het zwaar getroffen Alyth (zondagavond ontmoetten wij een
vrouw die geëvacueerd was en niet verwacht voor kerst terug te zijn in haar
huis).
 
Het was een
makkelijk te vinden weg: A9.
Prachtige
route, die 5 uur nam in plaats van de verwachte 3,5 uur.
Google is
iets te optimistisch.
 
Na het
debacle van afgelopen winter in het mondaine Naples was ik toch een beetje
huiverig voor wat ik in Schotland zou aantreffen.
 
Jemig! Wat
een verrassing.
Wat een
leuk, schoon, opgeruimd huis.
Wat een
unieke locatie.
 
In the
middle of nowhere. Maar dat zijn meestal de mooiste plekken.
 
 Er was één
twijfelaar opgemaakt en we telden maar drie handdoeken.
P. belde de
eigenaar. Binnen een half uur was the housekeeper er die een andere slaapkamer
gereed maakte en ons van extra handdoeken voorzag.
Perfect!
 
Dit
overtreft werkelijk alle verwachtingen.
Adembenemend
uitzicht.
 
De zeewind
blaast binnen een uur mijn was droog.
Ik ben een
blij mens.
****

Geen opmerkingen: