01 augustus, 2015

De petten zijn reisklaar

 
Vrijdag:
partir c'est mourir un peu.
In ons geval is dat maar al te waar.
 
We kwamen zwermen (David Cameron) toeristen tegen, die noordwaarts gingen.
Vrijdag is wisseldag.
 
De Schotten houden niet van treuzelen. Ze rijden stevig door.
De wegbewijzering is duidelijk.
Ook het wegennet is prima.
De M74 van Stirling naar Carlisle is echt prachtig.
 
Bij exit 15 sloegen wij af om het laatste stukje naar het hotel toeristisch af te sluiten.
 
Via een 13e eeuwse ruïne aan een soort van Kralingse Plas reden we naar ons hotel:
een zogenaamd country house.
Cressfield House Hotel.
 
 
Niet te vroeg juichen heeft mij zo'n 40 jaar ervaring geleerd en dat deed ik dan ook niet.
 
Zoals altijd (indien mogelijk) had ik een family room geboekt, vanwege de bedden en de ruimte.
Ook nu weer een goede beslissing, want het tweepersoonsbed bleek een vechtbed.
 
Waarom die Brtten toch zo graag een bad willen, is ons een raadsel.
In dit soort hotels komen merendeel oudere mensen. Hoe komen ze hier in godsnaam uit?
 
 
 Wij douchen, maar wel onder toezicht van elkaar.
Het is spekglad.
 
Over spek gesproken.
Dat lamskoteletjes een rand vet hebben wist ik.
Maar dit.....
 
 
De manager/eigenaar? haalde het van de rekening af, al vond hij dat er niets mis was met zijn lamsvlees.
 
Toen ik op de kamer terugkwam zat P. op het bed mij met zwarte ogen op te wachten. Het zweet stond op zijn voorhoofd en ik voelde meteen waarom.
De kamer voelde als een sauna.
 
Er was geen beweging in de thermostaat te krijgen.
En weer moest de manager/eigenaar? eraan te pas komen. Ook hij kreeg de radiator niet uit.
Alle kamers waren bezet, dus moest hij het systeem plat leggen.
 
In Brora was het in huis hooguit 15 graden en hebben wij de cv nooit aangehad.
Hier is het 18 graden en loeit dat ding je kamer naar 36 graden.

 
 Er werd een fan voor het open raam gezet en tergend langzaam verdween de hitte uit de kamer.
 
Met mijn blote voeten liep ik over een haarspeld, die absoluut niet van mij was en voor Jacky dodelijk zou zijn, zoals er wel meer dingen - FOTO'S - levensgevaarlijk waren in deze kamer.
 
Tot overmaat van ramp kwamen alle geluiden uit de bar regelrecht bij room 1 naar binnen.
Juist ja, daar sliepen wij dus.
 
 
Hoe dit hotel aan deze 9.0 beoordeling komt is voor ons een groot raadsel.
Hoewel.......
ik was al eerder tot de conclusie gekomen dat ik niet meer af moet gaan op beoordelingen van sites als Tripadvisor en Booking.com.
 
Wat een afgang!
 

Geen opmerkingen: