17 augustus, 2015

Spiritualiën museum

 
Nog even, want mijn mond viel open toen we de omgebouwde keet binnengingen, over de DRANKGIGANT.
 
Het is niet mijn bedoeling u aan de drank te brengen, maar ons bezoek (we gingen de bestelling ophalen) is een blogje waard.
 
In Oost-Souburg of all places, tegenover de kerk, is een hal vol sterke drank te vinden.
Ik heb nog nooit zó veel soorten scotch, single malt en whisky gezien.
 
Maar dat geldt ook voor andere soorten gedistilleerd.
Echt ongelooflijk. Alsof je door een museum loopt.
 
Natuurlijk konden we het niet laten een paar andere aantrekkelijke aanbiedingen mee te nemen.
 
We spraken een klant die al jaren bij de DRANKGIGANT bestelt. Hij doet dat samen met zijn buren.
Want, of je nu één fles of twintig flessen bestelt, je betaalt altijd €6,95 bezorgkosten.
 
Hij vertelde ook dat zijn zoon vanuit (vakantie) Schotland had gebeld:
"Pa, de single malt is hier heel erg duur."
 
Wij moesten lachen, vanwege dezelfde ervaring.
Deze man dronk ook Dalwhinnie.
 
Hij wilde de winkel nu ook weleens zelf zien. Het was de rit van 90 km zeker waard, zo zei hij.
 
Volgens mij werd de verleiding (zelfs de single malt uit Brora - link - stond in de stelling) P. teveel.
Ik kreeg niet de kans rustig rond te kijken. 
 
Terwijl ik dit schrijf geniet P. van zijn glaasje Dewars on the rocks, een scotch die hij altijd in de VS drinkt en die in Nederland niet overal te verkrijgen is.
 
Cheers.

Geen opmerkingen: