06 augustus, 2015

De vakantie van Jacky

 
Ja! Laten we het eens over mijn vakantie hebben.
Ik mocht mee naar Schotland.
Die tunnel vond ik een beetje eng. Ben sowieso niet dol op tunnels.
 
Maar we logeerden eerst in een soort herberg waar Ozzy woonde.
Ozzy was een beer van een labrador. Volgens mij had zijn moeder het stiekem met een ander gedaan, want echte labradors hebben geen wit vlekje op hun borst.
Maakt niet uit.
Hoewel ik geen kindjes meer kan baren, toch had ik erg veel zin in deze Ozzy.
Hij vond mij ook heel knap, maar de baas trok hard aan de riem als we iets probeerden.

 
In Alyth bleven we wel acht dagen.
Overdag ging ik naar de crèche, Kitty Woof genaamd. Dat kleine witte hondje links is van Gordon, de baas van Kitty Woof. Het is een bazige bitch, alleen omdat haar baas de baas is.
 
We gingen heel veel wandelen en ik heb stiekem alle bakken leeggevreten.
Als ik terugkwam in het hotel wilde ik niet eten en ook niet drinken. Ik wilde alleen maar slapen.
De baas was dan bezorgd, maar het vrouwtje begreep het wel.
Zij waren moe. Ik ook.
 
Hondsvermoeiend waren die vrouwen op straat die gillend op mij afkwamen.
"Oh - how sweet. A wire haired sausage. So cute! Can I hug her?"
 
 
Pardon?
Sausage?
Ik, een worst?
 
Het ging maar door daar in Schotland.
"Oh, cutie. Darling sausage. You're so beautiful."
 
Allemaal hysterische vrouwen: en ik mij maar kwispelstaartend en likkend laten beledigen.
 
Die gilstemmen werkten op mijn blaas en dus pieste ik op hun schoenen.
Baasje zag ze op afstand al aankomen en waarschuwde ze dan. Maar ze luisterden niet en piepten mijn blaas leeg. Ze vonden alles mooi, lief en schattig.
 
De baas had er treats voor moeten vragen: om mij aan te raken. Maar nee: baasje en vrouwtje begonnen mij te plagen.
"Sausage."
 
Er was zelfs een mevrouw in het hotel die selfies met mij wilde maken omdat zij ook Jacky heette en mij zo lief vond.
Ik liet mooi wat druppels op haar avondjurk achter. 
 
Ik vind autorijden heerlijk.
Vooral wanneer het dak eraf gaat.
 
Reizen is leuk.
Ik wil altijd mee.
Niet als sausage.
Als hond.
Een rashond.
Een rashond met karakter.
 


De SPEELTUIN (filmpje) op de laatste dag was geweldig.......totdat de baas mij een KUNSTJE (filmpje) wilde laten doen.

 
 
 **********

Geen opmerkingen: