15 augustus, 2015

Gigantisch prijsverschil

 
Een maand geleden waren we in de distilleerderij van (en in) Dalwhinnie, de single malt die manlief zo graag drinkt.
 
We schrokken van de prijs, €57,73, en begrijpen nu ook waarom de Schotten meer bier drinken dan scotch.
"Het is die idioot hoge accijns," zei P.
'Nog hoger dan in Nederland?' Ik kon het nauwelijks geloven.
 
Bij Tesco kon ik een fles voor €49,28 bemachtigen.
Niets heerlijkers dan een glaasje verwarmende single malt na een koude dag (op de golfbaan).
 
In de auto op weg naar huis zaten we erover te delibereren.
'Volgens mij betaal ik bij Gall&Gall nog geen €40,-,' zei ik.
 
"Dan moeten we volgend jaar Dalwhinnie meenemen vanuit Nederland," concludeerde P. terecht.
We moesten er beiden hard om lachen.
Ik dacht ook aan mama die Edammertjes meenam naar Italië.
 
Vandaag keek in even bij Gall&Gall: inderdaad €39,99.

 
Ik ging, voor de grap, op internet kijken.
 
Heeft u ooit van de drankgigant gehoord??
Wij niet.
 
Maar dat maakt niet uit.
Deze Zeeuwse drank-website biedt momenteel Dalwhinnie aan voor de prijs van €29,95.
 
Nu begrijp ik waar de uitdrukking "dat scheelt een slok op een borrel" vandaan komt.
 
P. keek mij ongelovig aan.
Ik duwde mijn iPad onder zijn neus.
 
Ik heb besteld.
Hoeveel ga ik niet verklappen.
Ik denk dat we wel een jaar vooruit kunnen.
 
Online shoppen loont.
Cheers.
*****

Geen opmerkingen: