22 april, 2016

Idolen


 
Prince is dood.
Iedereen gaat dood. Dus ook Prince.
 
Evenals na de dood van David Bowie, van wie ik ook geen fan was, bespeur ik groot verdriet die soms hysterische vormen aanneemt.
 
Prima, maar ik laat mij er niet van weerhouden te melden dat ik niet van de muziek van Prince houd.
Daar komen dan weer reacties op.
 
Nu zal ik sowieso niet hysterisch worden als er een artiest sterft.
Jammer, maar zijn of haar artistieke werk blijft in ieder geval achter.
 
In 2012 stierf de fantastische Etta James.
Daar was toen nauwelijks aandacht voor.
 
Zelfs de dood van B.B King was minder spraakmakend.

Voor hem was geen driekwartier bij Pauw ingeruimd.
 
Tja, dat geeft te denken.
 
Ook het overlijden van Chuck Berry, nu 89 jaar en te zien in deze clip met Etta James, zal (op social media) geen aardbeving veroorzaken.
 
Maar goed: naar aanleiding van het overlijden van Prince eer ik mijn idolen.
****

Geen opmerkingen: