05 april, 2016

Referendum

 
"Ik ga niet stemmen!"
Hij roept dat nu al enkele weken, mijn man.
 
'In feite ben je dan voor,' zeg ik.
"We gaan toch niet weer ruzie maken, hè?"
 
'Waarom ga je niet stemmen als je niet voor bent?'
"Omdat het associatieverdrag al getekend is."
 
'Maar niet door Nederland en het blijkt - nu nee dreigt te winnen - dat er wel degelijk iets met de uitslag van dat referendum wordt gedaan. De politiek kan er niet omheen.'
 
Manlief geeft wel continu commentaar wanneer het VOOR-kamp op de buis is. Dat irriteert.
'Hou je mond of ga stemmen,' roep ik dan.
 
Ik ben om. Sinds zondag.
Ondanks de geruchten dat de baldadige Geen Peilers het eigenlijk om "exit EU" te doen is.
Dat referendum kost 40 miljoen, dus gooi ik mijn biljet niet in de vuilnisbak.
 
Dijsselbloem had het in Buitenhof alleen maar over corruptie in de Oekraïne. Nederland zou met het bekende wijsvingertje een verandering teweeg kunnen brengen.
Jezus, wat was dat een slecht betoog.
Nederland, de brenger van democratie, vrijheid en onafhankelijkheid.
Ja hoor!
Ruim eerst de troep aan deze kant op voordat je daar de schoolmeester gaat uithangen.
****

Geen opmerkingen: