03 april, 2016

Antwerpen

 
"Hoelang heb je dat jasje nou al? Tien jaar?"
 
'Ik kon in Rotterdam niets vinden,' verontschuldig ik mij.
Manlief heeft gelijk, maar het jasje dat ik al tien jaar draag zit zo lekker en wil maar niet slijten.
 
"Zullen we naar Antwerpen gaan?"
 
Ruim een uur later rijden we onze parkeergarage (Molenbergstraat - 5 minuten lopen naar de Meir) binnen.
Dat deze garage op zaterdagmiddag nog plaats heeft verwondert ons.
Dat hij bijna leeg is echt verbluffend.

 
Erg veel politie is er ook niet te bekennen.
Voel ik mij veilig?
Ik vertrouw op mijn eigen waakzaamheid want ik ben wel op mijn hoede.
 
>>België wordt nog steeds gekneveld door de angst voor terreur.
De koning is vandaag niet bij de 100ste Ronde van Vlaanderen.<<
 
Niemand lijkt zich druk te maken om deze plastic tas.
Ik ook niet, totdat P. er een opmerking over maakt.
 
 
Ik verlaat Antwerpen met twee jassen in een gratis plastic tas.
EU wetgeving?..........Laat me niet lachen.
 
Het eens zo rijke Antwerpen verpaupert snel.
Een groot contrast met Nederlandse steden, zo valt ons op.
 
Met de nodige stuuracrobatiek weet P. de kraters in het wegdek te ontwijken.
 
 
De grensovergang bij de havens.
 
"Tjonge - wat een zware controle!!"
*****

Geen opmerkingen: