31 augustus, 2016

Bang!


Twee weken na 9/11 vlogen wij naar Florida.
"Durf je dat?"
Wij wuifden de angst weg met "geen veiliger moment dan twee weken na zo'n aanslag."

Neen, bang was ik echt niet.

Maar nu krijg ik het wel benauwd van de berichtjes die Amerikaanse vrienden mij sturen:
of ik het huis nog wel uit durf.
Ze denken echt dat we in een warzone wonen. Met roadblocks en zo.

En weer wuif ik het weg.
Ik doe flink want ik kan het eigenlijk niet uitstaan dat Europa als no-go area gezien wordt door Amerikanen die geen goede president kunnen kiezen.

Ik wil geen angst.
Ik wil het niet.

Maar het is er wel. Wanneer ik na ga denken.
Zoals in de Eurotunnel.

Okee, de douane is verdubbeld.
De auto's zullen ongemerkt wel gescand worden.
Maar toch.

Toen de deuren de compartimenten afsloten kreeg ik het even benauwd.
De chauffeur van de auto voor ons verliet zijn auto EN het compartiment.

"Het zal toch niet???'' riep ik tegen P. die buiten de auto stond.
Gezien zijn reactie "El toch" wist hij meteen wat ik bedoelde.


Jan Roos wil volksvertegenwoordiger worden.
Het klinkt als een eenaprilgrap.

Roos is ontevreden over het huidige politieke klimaat.
Ik ben ook ontevreden. En ik ben ook best wel bang.

Er gebeuren momenteel dingen waar ik geen greep op kan krijgen. Er dreigt ook van alles.
Maar dat is tevens een mondiaal probleem.

Jan Roos zal die angst niet bij mij wegnemen, mensen.
Integendeel.

Het feit dat "clowns" als Jan Roos zich met 's lands bestuur willen gaan bemoeien vind ik bedenkelijk.

VNL is een "rommelpartij," die op zoek is naar spraakmakende mensen.
Het maakt ze niet uit of die mensen enig politiek besef bezitten.

Integendeel.
Bram Moszkowicz ging Roos voor.

Hij maakte de spoedcursus hoe word ik volksvertegenwoordiger, evenals de vereiste juridische bijscholingen die mede tot zijn ondergang als strafpleiter leidden, niet af.

Jan Roos (Oekraïne referendum) liet een paar maanden geleden bij Pauw zien helemaal niets van politiek te weten.
Roos was goed in het uitdelen van pamfletten. Thierry Baudet was het brein.

VNL zal misschien een eenmansfractie worden.
Dat betekent dat Roos deskundig moet zijn op alle vlakken.

Buitenlandse zaken, binnenlandse zaken, justitie, onderwijs, volksgezondheid, sport, milieu, ontwikkelingszaken, handel, economische zaken, media, cultuur, wetenschappen, verkeer, waterstaat, visserij, landbouw, ruimtelijke ordening, defensie, begrotingen.........

Verkleedpartijen is een ander vakgebied van Jan Roos en zelfs dan weet hij nog het verkeerde pak aan te trekken.
Dat maakt me bang.

Geen opmerkingen: