05 augustus, 2016

Prettig verblijf


Ben ik te kritisch over door ons bezochte hotels?
Dat verwijt kreeg ik ooit.

Ik verhaal hoe ik het ervaren heb en laat als een vorm van bewijs foto's zien.

Gelukkig kan ik nu met goed nieuws komen.

Pet friendly zijn ze zeker in Groot-Brittanië.
Voor de laatste nacht hadden we Maidstone uitgezocht, zo'n half uur verwijderd van de Eurotunnel.

The Black Horse Inn ligt aan de eeuwenoude Pilgrims Trail

Alles hier ademt geschiedenis.

Pub en verschillende restaurants zijn erg gezellig.
Het eten was lekker.

De bediening leek mij lichtelijk oververmoeid.
Bepaalde wensen, duidelijk vermeld, werden vergeten.
 

De slaapkamers bevinden zich in een (verouderde) dependance.
Maar wij boften:
Rose bleek een gehandicapten kamer.

Een laken en een handdoek voor de hond.....kan het nog leuker?


In de pub eten is voor ons geen probleem.
Voor Jacky ook niet. 

  

Met ontbijten in diezelfde (niet schoongemaakte) pub hadden we meer moeite.
De lucht van oud bier viel zwaar op mijn nuchtere maag.

Gelukkig drink ik mijn koffie zonder suiker.


Het toetje:
Aysgarth.


Hier waren we ook in 2014.
Toen hadden wij geen hond, maar liep P. daar wel de hele vakantie over te zeuren.

Eigenares Heather vertelde toen dat ze er een pandje bij hadden gekocht waar twee pet friendly rooms in zouden komen.


Wij logeerden in een van die twee kamers.
Fantastisch.
Houten vloer, ruim opgezet en met een mooi uitzicht.

En natuurlijk het koelkastje (zoals ik het me herinnerde uit 2014) met verse melk op de gang.


Ik blijf dit het meest complete hotel vinden dat ik ken.

Het biedt onderdak aan kampeerders, aan restaurant-eters, terras-eters, aan beergarden-bezoekers, aan pub-eters, aan sjiek, aan eenvoudig.

Gastvrijheid is waar het hier om draait. 


Ontbijten met onze buren uit Kendall en hun labrador reu Ozzie in de library was voor ons allemaal een groot succes.

De honden kregen lekkers voorgeschoteld waar menig woefje jaloers van zou worden.

De eerste ochtend waren het brokken.
De tweede ochtend kregen ze kalkoenfilet. 


Ook ons eten was echt fantastisch.
Smikkel maar even mee.

Ik was heel erg blij met de "venison" en "lamb."
Absoluut top klaargemaakt.
De wilde zalm als vooraf was ook om wild van te worden.


Heather bij afscheid:
"If you plan to visit us again, please mention Jacky. Then I know who you are."
****

Geen opmerkingen: