26 augustus, 2016

Kokend


Klagen doe ik niet.
Het is tenslotte toch nog goed gekomen met de zomer. Al vind ik het voor de scholieren wel sneu.

Toch was er even een 'godver' momentje afgelopen woensdagavond toen ik boontjes en aardappels stond af te gieten en de oven met gebraad de kamer een extra boost gaf.

"Dit dus niet de komende dagen. Ook ik ga over op het tropenrooster. Qua eten dan."

'Krijg ik geen gekookte aardappelen, vlees en groente?'

"Nope. Geen fornuis of oven de komende dagen."

Dat ik deze zomer nog in mijn badpak zou lopen had ik vorige maand niet kunnen bedenken. Nadat ik donderdagochtend om 8 uur 's ochtends boodschappen voor vier dagen had gedaan, trok ik hem toch aan.

Tropisch was het zeker.
Wij wisten de temperatuur in huis redelijk op peil te houden met drie krachtige ventilatoren.
Echt ideaal.

Met groot verlangen keken we uit naar de avond-douche om vervolgens plat op ons bed te ploffen en door het geruis van de wieken in slaap te dommelen.


Op ons 12 jaar oude Airmiles bbq'tje waarvan we ons ieder jaar, wanneer hij uit het stof en spinnenwebben wordt gehaald, afvragen of hij het nog wel doet lagen gisteren heerlijke kipsateetjes te garen.

Een ongezond maaltje met vette sauzen en zonder groenvoer.


Vandaag komt de wind uit het noorden en is het binnen inmiddels afgekoeld naar 24 graden. Desondanks maak ik een frisse avocado/limoen salade. (!!de onrijpe avocado's waren vandaag nog onrijp en dus heb ik ze in aluminiumfolie gewikkeld en 10 minuten in een oven van 100 graden gedaan. Werkt!!).

Restjes stokbrood in de broodrooster en klaar is El.
Dit keer groenvoer zonder vlees.



Geen opmerkingen: