21 juni, 2018

Balans


De weegschaal kreunt steeds minder hard wanneer ik op hem ga staan.

Doe ik nog hard mijn best om af te vallen?
Laat ik het zo zeggen: het kost mij geen enkele moeite meer.

Ik sta op min 27 en ga die gewenste min 30 nog voor de vakantie halen.
Inmiddels is mijn maag zo gewend aan mijn eetpatroon dat hij zich van een slippertje zo nu en dan niets aantrekt.

Maar na die dertig kilo moet het afvallen ook echt stoppen.
De ringen vallen van mijn vingers. 

Laatst kocht ik een jurk bij H&M: maat 38!!
Of moet ik zeggen, een jurkje in maatje 38.

Dit alles heb ik gedaan met behulp van Becel.
Ik bak in Becel. Ik smeer Becel. En ik maak een dressing van Becel.

Helaas is dat laatste niet meer mogelijk.
Mijn zoektocht door Jumbo, de enige supermarkt die dit product verkocht, was tevergeefs.

"Uit het assortiment," zei de bedrijfsleider.

Op internet las ik dat mijn vraag ook door anderen was gesteld.

Waar is Becel dressing gebleven??


En dus stuurde ik een e-mail naar de overbuurman......Unilever.


Ik ontving keurig antwoord:

Ieder jaar passen we ons assortiment aan naar de wensen van onze consumenten. Uit onderzoek blijkt dat de vraag naar dit product onvoldoende is en dus niet meer gewenst is. Helaas hebben wij geen product meer op voorraad staan. Deze kunnen ook niet meer worden besteld. Onze excuses voor het ongemak. 

Momenteel zijn alle pijlen gericht op de te grote consumptie van suiker.
Supermarkten passen hun inventaris aan. Frisdrankfabrikanten passen het suikergehalte aan
Er is een suikertaks. 
Suiker is slecht, dat weet ik ook.

Maar hoe serieus neemt men mensen die op hun cholesterol moeten/willen letten?

Blijkbaar gaat ook hier het machtige geld voor de gezondheid en dat stelt mij teleur.

Ik kan in ieder geval mijn zoekactie staken.
*****

Geen opmerkingen: