28 juni, 2018

Plannen


"Wat vind jij eigenlijk leuker, El - de reis of de voorbereiding?"

Inderdaad, plannen maken vind ik heerlijk.
Het geharrewar met vliegtuigmaatschappijen, de uitdaging van de beste prijzen vinden voor de leukste hotels in de mooiste streken van Europa - het is mijn adrenaline.

"Van wie heb jij dat organisatie vermogen," vroeg mijn moeder zich regelmatig hardop af. "Je bent dol op regelen."

Rare vraag, want juist zij was de reden dat ik op jonge leeftijd mijn eigen boontjes leerde doppen. En die van de anderen in huis.
Een uit noodzaak ontwikkeld talent zou je het kunnen noemen. 

Trouwe lezers weten dat ik het oude graag met het nieuwe combineer.

Wij hebben geen GPS in de auto. 
Ik tuur in kaarten en kan zo improviseren.
"Ga hier maar eens naar links, dan pakken we de B43590."

Onze reisjes zitten vol verrassingen.

Tijdens een diner in Rully (Bourgogne) kreeg ik een hotelgids onder ogen.
Vroeger heette deze "Logis de France."

>>>Ik zocht altijd (jaren '70) naar hotels en auberges met veel oventjes.   
Dat de (goedkope) kamer kwalitatief niet kon tippen aan het geweldige restaurant maakte ons niet uit.
We tolden zo ons bed in, een verdieping hoger.<<<

We gaan deze zomer weer naar de UK, maar op de terugweg wil ik graag nog een paar dagen naar Normandië.
En dus komt die gids goed van pas.
De oventjes zijn vervangen voor pannetjes.


Boeken doe ik vervolgens via internet.

Maar er gaat niets boven bladeren.
Je krijgt er honger van. 

Reishonger. 
*****

Geen opmerkingen: