20 juni, 2018

Daniël den Hoed is meer dan een naam



Daniël den Hoed is niet zomaar een naam.
Het is een begrip. 
Niet alleen in Rotterdam. Niet alleen in Nederland. Niet alleen in Europa.
Neen, Daniël den Hoed is een wereldwijd bekende naam.

(Havenarts) Willem den Hoed, zoon VAN, vindt dat die naam verbonden moet blijven aan het gerenommeerde instituut en dat zijn velen met hem eens.

Zal ik u eens wat vertellen: ik heb het nog steeds over het Dijkzigt. En iedereen in Rotterdam weet wat ik bedoel.
Rotterdammers zijn namelijk erg namenvast.

Waarom moet de naam verdwijnen nu de locatie verhuisd is??

Daniël den Hoed boven de ingang van de speciale afdeling van het EMC kan toch ook?!
Het is de persoonlijke touche die in die naam verpakt zit, dat zal iedere patiënt en familielid beamen.

Ik kom, sinds 1977, regelmatig in de kliniek.
Eerst met mijn vader en nu met mijn man.

Wij zullen het altijd De Daniël blijven noemen.



Hij aanvaardt de verandering en begrijpt dat het gebouw waarin de kliniek gevestigd was, niet meer voldoet aan de eisen van deze tijd. "Maar dat het voortaan Erasmus MC Kanker Instituut gaat heten, daar heb ik geen vrede mee."

Daniël den Hoed maakt deel uit van onze geschiedenis.
Dat "wijze" mannen en vrouwen tot dit besluit zijn gekomen bewijst dat hun hart op de verkeerde plaats zit.
*****

Geen opmerkingen: