01 juli, 2018

Kokker-ellen (57) Sadines uit de oven


Sardines!
Dol op. 
Ik eet ze, indien aangeboden, altijd in Italië.

Maar zelf heb ik ze nog nooit klaargemaakt.

Daar lagen ze......bij Hanos.
Redelijk geprijsd. En ze werden voor mij schoongemaakt.

Ik rekende vijf per persoon, maar had er net zo goed tien mee kunnen nemen.
Zo heerlijk.

Hierbij een simpel recept dat niets van de markante sardine-smaak wegneemt.

Besprenkel een ovenplaat met olijfolie. 
Leg de sardines er open in met de huid naar boven.

Sprenkel er knoflook over.
Vervolgens oregano (vers of gedroogd) en broodkruim (is optioneel - ik laat het de volgende keer achterwege)
Zout en peper.

Besprenkel met olijfolie.

15 minuten in een voorverwarmde 200∘ oven.

Geef hier een frisse salade bij en veel citroen.


Geen opmerkingen: