22 januari, 2019

M&M werken scheuring EU in de hand


Er werd weer hartstochtelijk geknuffeld.

Macron en Merkel renewed their (wedding) vows in Aken.

De rest van de EU keek stilletjes toe.

De heftige verliefdheid tussen Frankrijk en Duitsland zou goed zijn voor Brussel, zo oordeelden de bondskanselier en president.

Ik denk het niet!!

Het Nederlandse journaal kwam met een slappe uitleg dat het zou gaan over taallessen.
Ze zwegen over defensie en veiligheid.

Doet er niet toe.
Dat het NOS-journaal EU-gekleurd is weet ik al lang.

Als ik premier van Nederland zou zijn, dan zou ik hier toch de kriebels van krijgen.
Dit werkt averechts.


Je hebt een club en binnen die club gaan er twee in een hoekje knuffelend smoezend plannetjes maken.
Zij zullen de andere 26 leden vertellen hoe het moet. Zij zijn de sterkste.

Momenteel staat Frankrijk allesbehalve sterk en Merkel is aan haar laatste termijn bezig. 

,,Duitsland en Frankrijk moeten in deze wereld en in dit Europa hun verantwoordelijkheid nemen en de weg wijzen”, zei Macron. Europa moet volgens hem ,,een schild zijn voor onze volkeren tegen de nieuwe hectiek in de wereld”.

Koren op de molen van Eurosceptici, lijkt me.
****

Geen opmerkingen: