10 januari, 2019

Verleden tijd, voltooid en onvoltooid


Ik kan mij deze telefoon nog goed herinneren.
Opa en oma Egmond hadden er een aan de muur, in de gang.


En toen kwam deze.


Nu hebben we helemaal geen vaste aansluiting meer.

Ik ben weer in een nostalgische bui, dat merkt u zeker wel.
Wij worden in ons huis omringd door het verleden.
Onvoltooid verleden tijd.

Meubilair -en kunst van ouders en verre voorouders houden herinneringen in stand.
Alles heeft een verhaal.

Antiek is uit.
Niets meer waard.
Antiquairs kappen ermee.

Ons 18e eeuwse kabinet is niks meer waard.

Stuff from yesterday keeps the burglar away, verzin ik nu.

Maar ik maak me geen zorgen: tijdsbeeld is retro.
Tegen de tijd dat ons kleinkind zijn eigen huis gaat betrekken zijn onze meubelen gewild.

We hadden problemen met de elektriciteit en niet zo'n beetje ook.
Eerst viel alles uit toen ik de waterkoker aanzette. Vervolgens was de stofzuiger de boosdoener en daarna een lamp.
Op het laatst was er gewoon helemaal geen elektriciteit meer. 

Ook dat riep herinneringen op.
Met een kaars naar de meterkast.


Boven ziet u de situatie zoals die was.

Ook dat is nu verleden tijd.
Voltooid.


Geen opmerkingen: