31 januari, 2019

Net(jes)fix door Netflix


Het voordeel van Netflix is dat je het op ieder moment kunt opzeggen en dat je je ook op ieder moment (zonder extra kosten) weer kunt aanmelden.

Dat laatste deed ik vannacht.

Niets zo heerlijk dan 's nachts in mijn eentje films en series kijken.

Ik had een abonnement van €10,99 en schrok dus toen er ineens €13,99 op het scherm verscheen.

Het klopte niet. Ik had nooit om een upgrade gevraagd.
Sterker nog, ik wilde eigenlijk terug naar het basistarief.

Maar de €13,99 was al doorgevoerd.

Online kwam ik gelukkig in de chat.
Het probleem werd keurig afgehandeld. 
Tevens werd mij een kopie van die nachtelijke chat gemaild, waardoor alles wat was afgesproken zwart op wit stond.

Pluim voor Netflix.

Alleen gaf ze mij geen antwoord op de vraag hoe ik zomaar, zonder eigen toedoen, in een hoger tarief terecht was gekomen.
Dat riekt toch wel een beetje.

Enfin, het is correct opgelost en op de refund heb ik niet dertig dagen hoeven wachten.

------

Zo gebeurde er vanmiddag nog iets waar ik wel blij van werd.

Ik stond in de rij bij de kassa van Dirk toe ik ineens een duw in mijn rug kreeg. Een blond geverfde "mevrouw" zonder boodschappen wilde via onze rij naar de uitgang.

Ook de Marokkaanse jongen voor mij, die een zak chips moest afrekenen (ik dacht meteen aan mijn schooltijd en dat ik ook het liefst huiswerk deed met snoep) werd weggeduwd.

Hij schrok en stotterde "Oh, sorry mevrouw."

Ik kon het niet laten en reageerde met een compliment.

"Jij had je excuus niet hoeven maken. Dat had die mevrouw moeten doen."

Hij bloosde en dat deed mij goed.
*****

Geen opmerkingen: