25 maart, 2020

Afleiding


Drukte op de Maas.
Anderhalve meter..........en toch.

Vanmiddag reed er een ambulance weg van het parkeerterrein naast Tropicana.
Er ligt een groot binnenvaartschip aan de kade.
Het eerste wat je te binnen schiet is corona - maar het kan natuurlijk iets anders zijn.
De ambulance reed wel richting Erasmus MC.

Het zwaar gelovige Goeree-Overflakkee wordt getroffen en dat verbaast mij niets.
Wel erg cynisch om in het Huis des Heeren besmet te zijn.

Ik had een drukke dag.
Tijd tekort komen is goed voor mij. 
Ik ben moe maar voel daardoor minder druk in mijn hoofd.

Tijdens de wandeling vandaag werd "maar" een keer de middelvinger opgestoken.

Spar kwam bezorgen, maar vergat een aantal dingen en bovendien deed zijn pinmachientje het niet meer.
Ze komen vanavond de rest brengen. Fantastische mensen!!

Van de uit de kluiten gewassen bloemkool kunnen tien mensen eten.
Ik heb een stuk aan de deur van vriendin E. gehangen.

Vanavond eten we bloemkool. De rest wordt (ingevroren) soep.


Wat ben ik blij met Kralingen.
Bijna alle winkels bezorgen. Ik heb zojuist een bestelling bij de visboer gedaan.

De dierenarts heeft de kuurtjes (vlooien, teken, wormen) voor Jacky opgestuurd.

Onze huiskamer is veranderd in een kantoor-atelier.

De persconferentie van RIVM/Van Dissel was dubbel: 
groei coronabesmettingen neemt af, maar IC's luiden noodklok


Vrienden bellen vanuit hun buitenhuis in Friesland.
Heerlijk dat ze die escape hebben, al mogen ze niet klagen over hun huis in de stad.

Mis ik Zeeland?
Ik mis de ruimte en het buiten zijn.

Maar ik ben blij dat het verkocht is.
De verhuur van vakantiewoningen is geannuleerd. Zeeland wil liever geen toeristen.
Het huis zou onverkoopbaar zijn na deze crisis en de vaste lasten van een tweede woning moet je niet onderschatten.

Wel verlang ik naar de caravan en het op pad zijn.
Maar die knop staat uit.

Ik verwacht dat er geen zomervakantie in zit. Dan kan het alleen maar meevallen.
****

Geen opmerkingen: