28 maart, 2020

Alert en argwanend



De visboer bracht (op bestelling) slibtongetjes en zeekraal.
Met krieltjes uit de airfryer en een fles witte wijn maakte dat een heerlijk vrijdagavondmaal.
Ik ben nog ouderwets: vrijdag is visdag.

We eten iedere avond alsof het de laatste samen is.

Want ja, ook wij kunnen zomaar een telefoontje van de huisarts krijgen.


Niet dat ik onze huisarts daarvoor aanzie, maar het zet je wel aan het denken (alsof ik dat de laatste drie maanden nog niet doe). 😟

Wat zou jij....?
Wat wil jij....? 

Ik weet niet hoe het bij u thuis gaat, maar wij praten regelmatig rationeel en met de nodige humor over eventuele gevolgen voor ons. 

Het is een gegeven dat die er voor manlief slecht uitzien. Hij weet wat het is om geen adem te krijgen. Ik keek vroeger machteloos toe hoe hij kronkelde van benauwdheid.

"Ik ben best bereid om mijn bed vrij te houden voor iemand die meer kansen maakt, maar wil geen verstikkingsdood."

'Ja, ik ook - maar dan wel graag acute euthanasie.Voor wat hoort wat.'

>>>Nu blijkt dat de meeste overledenen aan overgewicht leden, ga ik me afvragen of artsen hun corpulente patiënten ook gaan bellen.
Of mensen die op een orgaan zitten te wachten en weten dat de minuten wegtikken.<<<

'En als de wetenschap wat aan mijn lichaam heeft, dan mogen ze mij hebben. Dan hoeven jullie geen uitvaart te regelen. Drink, als dit helemaal over is, maar bij Stobbe met z'n allen een paar borrels met mij in gedachten.'

"El, zouden ze mijn lichaam nog willen?"

'Vast wel. Je neus, je oren, je kleine teen. Jij bent wetenschappelijk een interessant geval.'

Het verbaast me trouwens dat er te weinig IC-bedden zijn.
Nederland was dus niet voorbereid op een terroristische aanslag in de grootte van 9/11?


Op RTV Rijnmond vraagt een verslaggever aan een paar meisjes waarom ze anderhalve meter regel niet opvolgen.

Ze zeggen het Corona-virus te hebben gehad. Dat ontheft ze van iedere restrictie, zo vinden ze.
De verslaggever lijkt uit het veld geslagen.

Ik (argwanend als ik ben) vrees dat hier misbruik van gemaakt gaat worden.
"Ik heb het gehad," wordt de nieuwe uitvlucht. Hoe gaan ze dat controleren??

Ben ik negatief? Depressief?
Niks van dat alles. 

Maar vandaag zie ik toch dat het te druk is op straat. 
Meer dan honderd mensen bij de Kralingse Plas. Markten dicht omdat mensen zich niet aan de regels willen houden. Gezinnen staan op de kade selfies te maken met de Erasmusbrug op de achtergrond.

30% ongehoorzamen is 30% te veel.
*******

Geen opmerkingen: