30 maart, 2020

Ik probeer van iedere dag een "gewone dag" te maken.



Maar het zijn natuurlijk geen gewone dagen.
Ik zou nu op Sardinië zitten, met onze Canadese vriend (die twee weken geleden toch maar hals over kop teruggevlogen is).
En in het "normale" leven bestel ik nooit bij een supermarkt, slager of visboer.

Die rode pijlen staan bij de bezorgdagen van de bestellingen.
Ik moet dat geordend bijhouden. Het is een sport om een bezorgmoment te vinden op korte termijn.

Spar is veruit de beste, maar wel met het kleinste assortiment. Boven €50,- bezorgen ze gratis. een klein familiebedrijf met persoonlijke aandacht. 
Boodschappenlijst is online niet aan te passen, maar wel als je een e-mailtje stuurt of de telefoon even pakt.
Pinnen bij bezorging.

Plus kan ook nog deze week bezorgen. Een groter assortiment, met meer reclame artikelen.
Maar wel altijd €6,- bezorgkosten. Boodschappenlijst is niet aan te passen.
Pinnen bij bezorging.

Albert Heijn is qua bezorgdatum rampzalig, maar heeft uiteraard het grootste assortiment.
Opvallend veel is uitverkocht.
Boodschappenlijst is online te wijzigen. 
Bezorgkosten variëren naar gelang welke tijd je kiest. Ik betaal €2,50 en dat is volgens mij het minimum.

Ook de slagers verschillen, tot mijn verbazing.

Ik dacht dat (mijn) scharrelslager geen kalfs -en lamsvlees verkocht, dus ging ik naar de site van zijn buurman.
Die bezorgt sinds vandaag 3x per week.

Daar vond ik wat ik nodig heb voor het paasdiner.
Deze slager rekent sowieso €5,- bezorgkosten.
Bestelling is bindend.

Daarna ging ik terug naar mijn scharrelslager voor ander vlees.
Verdorie: hij verkoopt wel lams -en kalfsvlees.
Nou ja.....ter vergelijking toch nog wat besteld.
Bestelling is te wijzigen. Pinnen bij bezorging.
Boven €50,- gratis bezorging. Bezorging 6x per week.


Ik had nog wat oude appels (Pink Lady) over. Ze zagen er niet al te best meer uit.
Hup: oven in met wat suiker en een klontje boter.
Met crème fraiche was dit een lekker toetje.

Over lekkere toetjes gesproken.
Ik stel u hierbij voor aan het nieuwste lid van de handpoppenfamilie.


Geen opmerkingen: