27 maart, 2020

Jacky vindt het ook maar niks



Vanmorgen stonden de badkamer en de wc op het schoonmaakprogramma.

Daarna..................wandelen met Jacky.

Het schip vanwaar een paar dagen geleden een ambulance weg reed ligt er nog steeds.
Niet echt de prettigste plek daar bij dat parkeerterrein waar 's nachts automobilisten af en aan rijden om hun portie lachgas tot zich te nemen.


Kleinkinderen krijten voor hun grootmoeder grote harten op het wandelpad.
Oma staat vanaf haar balkon te kijken en te zwaaien.
Iedereen verzint iets liefs.


Jacky is niet blij met die lange wandelingen van mij.
Na een half uur wil ze niet meer. Haar gedrag lijkt meer op dat van een reu dan van een teef.

Ze gaat op iedere graspriet zitten en kijkt mij geërgerd aan wanneer ik ongeduldig aan de riem trek.
Als ze boven een drol van een andere hond wil gaan hangen word ik echt boos. En zij op mij.

Bij de stoplichten ruikt ze thuis en zet er ineens de vaart in.


Thuis wachten washandjes waarmee we na iedere wandeling haar snoet wassen.
Ook voor Jacky geldt een Corona protocol.


Ik organiseer mijn naaidoos en maak hem schoon.
Dan is het "fröbeltijd."

Gisteren maakte ik deze vrolijkerd.
Maar...........het materiaal is niet goed. Alleen mijn kleine hand past erin.
Ik moet stretch stoffen hebben


Vandaag maakte ik deze en dat ging beter - al vindt manlief bruintje leuker.

Nou ja, ik blijf oefenen.

Een lieve vriendin vroeg mij voor haar (neefjes en nichtjes) ook een paar handpoppen te maken.

Zolang wij binnen moeten blijven doe ik dat graag.
*******

Geen opmerkingen: