17 mei, 2021

Even bijpraten


Voorgebakken broodjes in/uit de airfryer: het is een succes.↑

Donderdag blogde ik voor het laatst.
Een dag eerder werd bekend dat het kleine landwinkeltje waar ik zo enthousiast over was gesloten was.

COVID19!!

Het zat me niet lekker.
Normaal zou ik het afwachten, maar ik stond op de vaccinatielijst voor zaterdag.

Dus heb ik toch de GGD gebeld die mij voor de volgende dag vroeg in de ochtend op de testlijst zette.

Dacht ik toch dat ik de Covid-pandemie zonder testen door zou komen?
Mooi niet.

De volgende ochtend reden we naar de teststraat in Middelharnis.
De testster vroeg of ik klachten had.
Neen.

Ik vertelde dat ik in een winkel was geweest waar blijkbaar ook Corona geshopt had.
Ze was verbaasd dat ik mij liet testen.
"Doen al die klanten dat?"

"Ik word binnenkort gevaccineerd en wil er dus zeker van zijn dat ik schoon ben."

Dt begreep ze.
Ze was niet alleen aardig, maar ook een uitstekend testster. Op een kriebeltje in de neus na geen centje pijn.

's Avonds om 22 uur stond de uitslag op DigiD.
Negatief.


↑Vrijdag hadden we ineens geen tv meer.
Ik was vergeten het maandelijkse Canal Digital abonnement te verlengen, en dan zit je sowieso 24 uur zonder.

Dus probeerden we KPN online, maar op een overvolle camping met zwakke Wifi is dat geen succes.

Zaterdag konden we weer kijken, gelukkig.

↓Zaterdag was een drukke dag.
Eerst langs de flat.

De stucadoor begint morgen, een dag later dan gepland. Volgens de opzichter, die mij vanmiddag belde, komt de planning niet in gevaar.
Woensdag hebben we een afspraak in de flat.


Met de juiste papieren ging ik naar de priklocatie.
Het was veel drukker dan de vorige keer.
Ik was er vroeg, maar dat maakte blijkbaar niets uit.

Om 12 uur (i.p.v 12.20 uur) ging de tweede Pfizer erin.


Het weer is bar en boos.
Wij kunnen geen kant op.

De camping is nu zo goed als onbewoond, na een hectisch weekend.
Wij zijn geen moment in het toiletgebouw geweest, gewoon omdat het veel te druk was en er altijd mensen zijn die zich niet aan de regels wensen te houden.

Ook met onze, nooit goedendag zeggende - luid windende, buren die de hele dag aan de fles zaten (waarschijnlijk om warm te worden) hadden we het niet getroffen.
Zaterdagmiddag gingen er kilo's kiloknallers op de bbq.

De partytent achter ons, waar acht volwassenen gezellig met elkaar zaten te kwekken hebben wij twee avonden aangehoord.
Maar toen het om twaalf uur nog gehorig was heb ik daar de volgende dag (vriendelijk) iets van gezegd.

Volgens mij begrepen ze heel goed dat ze de regels overtraden. Ze beloofden beterschap.
Die belofte werd nagekomen: maar twee grote caravans, twee campers en een partytent op drie staplaatsen klopt natuurlijk niet.

Gisteren zagen wij met grote blijdschap hoe iedereen vertrok.
Ik wandelde, na een kort middagdutje waar ik niet echt fris uit ontwaakte, met Jacky langs de drassige akkers.


Aan het eind van de middag voelde ik me echt beroerd.
Spierpijn, doodmoe, vieze smaak in mijn mond, lamlendig...

Van 38,6 schrok ik wel.
Een vriendin raadde me aan direct paracetamol te nemen.

De symptomen die op de RIVM-site staan klopten helemaal.
Dat stelde mij gerust, maar ik voelde me echt niet lekker en dat had ik na de eerste prik niet.

Manlief deed de avond-afwas - voor het eerst.


Gelukkig daalde de temperatuur.
Om half acht lagen we in bed. Met een boek en de tv.
Ik heb minstens elf uur geslapen.

Vandaag nog een beetje slap, maar een stuk beter.

Boodschappen gedaan, gewassen, bedden verschoond en de caravan van binnen schoongemaakt.

Ieder nadeel heb z'n voordeel:
Mijn lichaam heeft in ieder geval veel antistoffen aangemaakt.
******

Geen opmerkingen: