31 mei, 2021

Uit de modder in de zon


We zijn dus twee weken vroeger dan gepland vertrokken uit Den Bommel.
Eerst naar een hotel gevlucht en vervolgens naar een gastvrije camping.

Camping De Lage Werf was in zijn geheel vooruit betaald. Dat we dat geld kwijt waren wisten we.
Ook wisten we dat we voor elektra extra belast zouden worden.
Daar zetten wij wel vraagtekens bij, want de camping is rijkelijk voorzien van zonnepanelen en het was voor ons oncontroleerbaar hoeveel we verbruikt hadden.

Ik had de laatste week mijn autootje gehaald om alle natte matten en andere modderige troep in te kunnen leggen. 
Wij hadden namelijk de slechts denkbare plek van de camping gekregen. 
Verhuizen was niet mogelijk. De wensen van weekendgasten gingen voor.
Wij hebben daar vanaf 14 april gestaan!! Het was ons tijdelijke thuis - we konden geen kant op vanwege de verbouwing. En dat wist mevrouw.

Aan het slechte weer kon niemand iets doen. Maar we hadden tenminste gewaarschuwd kunnen worden dat we in een moeras stonden.
Onze buren vertelden dat vorig jaar de mensen vlonders hadden neergelegd. Op onze plek.

Dat ik voor mijn autootje had moeten betalen vertelde mevrouw pas vrijdag bij vertrek, toen wij even een rekening voor het elektra kregen voorgeschoteld en daar niet blij mee waren. To say the least.

€58,45!!

Stel dat wij de caravan die betaalde twee weken hadden laten staan, zonder elektriciteit??

Nu kan ze die plaats (ik raad niemand deze camping aan hoor!!) nog eens verhuren.

Voor de hele camping, dit heeft niets meer met bij de boer kamperen te maken, zijn er drie dames wc's en drie mannen wc's.
Er zijn vijf douches (gemengd).

Tijdens de hoogtijdagen hebben wij geen gebruik gemaakt van het sanitair. Mensen stonden buiten te wachten.
Ik vond het te vies en te gevaarlijk. Corona-regels werden met voeten getreden.

Daar heb ik meermalen iets van gezegd.
Bij de naburige landwinkel was de hele familie door Covid geveld. Even een mededeling ophangen was toch een kleine moeite geweest.

De camping ziet er op het oog keurig uit. Het gras wordt mooi gemaaid.

Maar van klantvriendelijkheid is geen sprake.
Nooit werd er gevraagd of we het naar ons zin hadden. De receptie was meer gesloten dan geopend.

Met Pinksteren werden er veel te veel gasten toegelaten.

Ineens mochten er wel auto's bij campers en caravans staan, terwijl ons werd gezegd dat dat strikt verboden was.

Ik geloof dat dat meten met twee maten heet.

Geen opmerkingen: