21 mei, 2021

Storm


Is het u opgevallen dat het waait?
Niet zo'n beetje ook.


Ik liep naar de Landwinkel voor de broodnodige beweging.
Naar de slechte Landwinkel (verlepte groenten), want ik durf nog steeds niet naar de goede boerenstal waar vorige week nog Corona woekerde.

In de zandverstuivingen kwam mijn mondkapje goed van pas.


↓Eindelijk: aardappels.


Bij thuiskomst trof ik manlief in gesprek met een mede-kampeerder.

Hij vertelde dat vrienden met een splinternieuwe Fendt (gisteren bij de dealer opgehaald) ook zou komen voor het Pinksterweekend.

"Exact dezelfde als u heeft." Hij wees naar onze sleurhut.

"Maar nadat hij hem had ingepakt is hij naar de weegstraat gereden om de caravan te laten wegen."

Tussen (), dat hebben wij nog nooit gedaan, zeker niet in Nederland. Hooguit meten wij de kogeldruk.

Enfin, het verhaal gaat verder.

"Bij het wegrijden door een hoog hek heeft hij een hoek van de achterkant eraf gereden. €5000,- schade."

Your worst nightmare.

Het deed mij denken aan een nieuwe Peugeot die we hadden opgehaald bij de dealer in Zierikze.
Nog voor we in Rotterdam waren kapte hij ermee.
Niets, noppes.

Er moest een hele nieuwe motor in.

Maar goed, dat was niet onze schuld.
******

Geen opmerkingen: