26 mei, 2021

Renesse experience


Zelfs het telefoontje van de keukenboer kon deze dag niet verpesten.

Week 22 (volgende week) gaat door, maar niet alle apparaten zijn leverbaar.
Magnetron en koelkast komen hopelijk in week 25. Er wordt tijdelijk een alternatief geboden - wat wij keurig vinden.
Ook de afzuigkap komt later, week 23.

De opzichter liet al weten dat het rampzalig is met levering van bouwmaterialen.

*****

Vanmorgen scheidden onze wegen.
Manlief ging met Jacky op het strand wandelen.
Ik ging shoppen (zonder iets te kopen).

Een droge, frisse, zonnige dag.
Top!!

Er leek geen centje pijn om half elf.
Maar allengs werd het drukker.

Waarom hebben die Duitsers altijd vakantie? En waarom gedragen ze zich zo hufterig.
Voorbeeld?
Met drie kinderen de hele winkel terroriseren.


Maar wij hebben ons beeld over Renesse bijgesteld.
Ten faveure.

Kom niet in het hoogseizoen en check de vakanties van de oosterburen, dan kun je hier een toptijd hebben.


Als Tutti in Kijkduin bij ons komt gaan we hem jeu de boules leren, dus kocht ik hier vast niet te zware ballen.

Na mijn wandeling door het centrum liep ik door de lommerrijke laantjes.
Vooral het Duinlaantje biedt unieke woonlocaties, zo direct aan de duinen.


Zo jammer dat de originele↑ huizen verdwijnen en plaats maken voor een architectonische misser↓ als dit. Gelukkig is dit een uitzondering die wel erg uit de toon valt.


De grond is hier nu onbetaalbaar.


En toen liep ik ineens op de Bremweg.
De ouders van mijn schoolvriendin Ingrid, die in Rotterdam op een flatje aan de Jonker Fransstraat woonde, hadden hier een huis(je).

Ik werd regelmatig meegevraagd, maar ben er nooit geweest.
Ingrid is in 2001 of 2002 vrij plotseling overleden. Hoewel we geen contact meer hadden was ik door dat nieuws enorm aangeslagen. 

Nu ik door dit mooie laantje wandelde kwam alles weer boven.
Toevallig liep er iemand. 

"Woont u hier?"

"Jazeker."

"Heeft u de familie Peters gekend?"

"Nee, ik niet. Mijn schoonouders wel. Ze woonden toevallig hiernaast."

Ze wees naar het belendende perceel.

"Het oorspronkelijke huis is platgegooid door de huidige bewoners. Zij hebben er iets nieuws op gezet."


Ik liep verder langs de dure stulpjes.
↓Zo staat dit optrekjes te koop voor een slordige twee miljoen.

Er staan trouwens in Renesse momenteel maar twee huizen te koop.


Terug in het hotel maakte ik een heerlijk kopje koffie uit ons eigen Nespresso-machientje.
De lekkernijen van het ontbijtbuffet smaakten prima.


We hebben het hier prima naar ons zin.
Alleen vinden de gewrichten van manlief de steile trap niet zo prettig.

Jacky en ik genoten na al het gewandel op ons eigen terrasje van het zonnetje.

Geen opmerkingen: