29 november, 2021

Covid gerelateerde hindernissen


"Zelf testen," zei Rutte meerder keren tijdens de persconferentie. En daarna herhaalde Hugo de Jonge dat.
"Zelf testen," hoor(de) ik ook in alle talkshows.

Nu komen wij nergens waar zelf testen verplicht is - noch hebben wij klachten (gehad). 
Dit moet ik even snel op hout afkloppen.
Toch vind ik wel prettig om wat van die testen in huis te hebben.

Dus, was ik toevallig bij Kruidvat, Hema, apotheek, Blokker, dan..............

"Neen mevrouw, uitverkocht."
Nergens zijn die testen te krijgen. Mensen slaan blijkbaar groot in.

Dus dan maar online.
Wat zijn die dingen duur!!
***
We zouden de kerstdagen in Normandië doorbrengen. Ik had een heerlijk hotel aan het strand geboekt.
Gisteren heb ik het geannuleerd.

Het voelde niet goed. We durven het niet aan, zeker niet nu er weer een mutant - Omicron - is opgedoken.
We zijn terug bij af.

En vandaag blijkt dat ook Frankrijk de regels heeft aangescherpt.
Is je tweede vaccinatie ouder dan zes maanden en heb je nog geen boosterprik gehad, dan ben je persona non grata.
Heel begrijpelijk.

Ik wou dat ons kabinet zo doortastend te werk ging.

Dus ben ik boodschappenlijstjes aan het maken voor de kerstdagen.
Deze week gaan we, ver voor de drukte uit, naar Hanos om wild te kopen.


Een andere nijpende kwestie was de kapper. Eerlijk gezegd dacht ik dat die ook dicht zou gaan.

Ik had mijn afspraak met de veel te dure -en pretentieuze Rob Peetoom Rotterdam, waar ik eigenlijk helemaal niet tevreden over was, verzet naar volgende week. 
Het zat me niet lekker.

Ten eerste vind ik het een te drukke zaak waar de regels niet naar mijn wens worden nageleefd.
Peetoom's beste kapper, sorry - top stylist moet ik zeggen, werkt nu in Haarlem - dus dat maakt het echt onbetaalbaar.


Ik heb er een streep onder gezet en belde mijn oude kapper op, hier in Kralingen.
Hair Date is een kleine salon met drie medewerkers,

Daar kon ik vanmiddag terecht bij de zeer ervaren P. bij wie ik jaren geleden in de stoel zat.
Gelukkig had ik nog een foto van de "Haarlem coupe." ↑

Zij deed haar best en ik was zeer tevreden.↓
€36,-!!! Dat is €50,- goedkoper dan Peetoom.


P. ontsmette op mijn verzoek de stoel waar een jong meisje in gezeten had.
Dat was geen probleem.

"Goh," verzuchtte ik. "Het is meer dan zestig jaar geleden dat dit Postmus was en mijn moeder hier iedere week gekapt werd. Permanent of watergolf.
Het was een grote kapsalon. Heel populair in Kralingen.
Kinderen, waaronder mijn zusjes en ik, werden in de kelder geknipt. Dat vond ik niet leuk.
Marijke heette ze. Een blonde, lieve kapster.
Ze zal nu, als ze nog leeft, ver over de tachtig zijn."


P. luisterde vanachter haar plastic scherm aandachtig.

"Dat soort leuke herinneringen krijgen wij veel te horen van oude Kralingers die nu bij ons klant zijn.
We hebben de kelder weer in ere hersteld."

"Covid was de aanleiding."
*****

Geen opmerkingen: