05 november, 2021

Gadgets en aankopen


↑In Ribeauvillé aten we een aantal keren in een heerlijk restaurant met die onmiskenbare goede uitstraling: Au Relais des Ménétriers.

Er stond een "vase mono fleur" op tafel die ik wel heel leuk vond.
Volgens Madame waren ze niet meer te koop, maar ik ging toch op zoek in Ribeauvillé.

Hoewel niet exact hetzelfde slaagde ik toch in die ontzettend leuke bloemenwinkel.


Gisteren heb ik mijn aankoop voor het eerst gebruikt.
Erg handig. Er knakt altijd wel een bloem, of er blijft een bloen over.


Er lag nog een cadeaubon voor Het Kookpunt in de lade.

Het is een vreselijke winkel. Je wordt er heel hebberig van.

Wat leuk: snelkookpannen.
Ik kon er niet mee overweg, maar mijn moeder wel.
Stamppotten en erwtensoep werden altijd in de snelkookpan gemaakt.
Ik hoor dat fluitje nog.


In de "koopjeshoek," vond ik wat ik zocht.
Een Fissler pan die ook in de oven kan. De tweede aankoop, een koekenpan, was gratis.

Om mijzelf niet te kwellen ben ik daarna meteen naar de kassa gegaan.

Daar stonden gietijzeren Fissler braadpannen voor maar €50,- mij uit te lokken.
Ook gekocht.



Mooie buit: drie luxe pannen van een buitengewoon goed merk voor €89,-

Past goed in de nieuwe keuken.
*****

Geen opmerkingen: