16 november, 2021

Wintertijd


Wintertijd: ik vind het heerlijk. Manlief niet.
Weg met die geforceerde zomertijd!
Ik slaap eindelijk ook weer goed, mede door de koude nachten.

Sombere dagen, vroeg donker - ik vind het heerlijk.
Het geeft mij de kans om het thuis warm en licht te maken. Iets wat ik als kind al graag deed.
Kleine Ellen vond altijd wel ergens een paar kaarsen.

Door de mist zie ik De Kuip niet.
Van Gaal in een rolstoel zit vanavond in de VIP-lounge. De Kuip is leeg en het weer is in het voordeel van de Noren.

In de slaapkamer, waar manlief mag kijken, staat een nieuwe tv.
De oude begaf het zondag en dus moest er een nieuwe komen - een grotere.
Zondag besteld - maandag in huis.

Sinterklaas slaat ons al jaren over. Wij ontvangen namelijk alleen DE Zwarte Piet. 

Omdat wij de kerstdagen (hopelijk) in het buitenland zijn wilde ik eerst geen heisa met versieringen, maar het kriebelde toch.

De kerstkaarten, met brief, liggen klaar.

Gisteren heb ik bij Zwinkels een kerstboom gekocht.
Het was nog heerlijk rustig.


Gelukkig ontdekte ik thuis bijtijds dat niet alle lichtjes werkten. 
Die snoeren check ik voordat ik ze in de boom hang.


Dus vandaag terug naar Zwinkels.
Ik zag door de lichtjes het licht niet.


Enfin, de kamer straalt weer een en al kitscherige gezelligheid uit.


↑Om het te vieren maakte manlief een heerlijke Crémant uit de Elzas open.

Geen opmerkingen: