21 januari, 2022

De Maasboulevard verdient een "noodbaan"


Afgelopen woensdag, zo rond vieren, was klonk er een canon van sirenes.
Hulpdiensten spoedden zich richting de Watertorenweg waar een fikste brand was uitgebroken in een flatgebouw.

Ik doe daar regelmatig boodschappen bij Plus.
Politie, brandweer, ambulances - ze waren niet op twee handen te tellen.


Er stond een file, waardoor de hulpdiensten gedeeltelijk via het fietspad bij de plek des onheils probeerden te komen.

Momenteel is het echt rampzalig vanwege de werkzaamheden.


Voor voetgangers en fietsers is het oversteken op eigen risico.
De lichten werken niet.
Ik speelde even voor mijn eigen klaar-over.


Ik begrijp heel goed dat deze werkzaamheden noodzakelijk zijn en dat ze tot stremming en wegafsluitingen leiden.

Maar.............., wij maken de verkeersproblemen op de Maasboulevard dagelijks mee. Hulpdiensten komen er gewoon niet doorheen. Ze kunnen geen kant op.
Je zal maar op de ambulance wachten??

Mooi hoor, die breden wandelboulevard langs de Maas en die grote parkeerterreinen langs de kade ('s avonds en 's nachts een favoriete plek van lachgasgebruikers - maar dit terzijde).

De Maasboulevard is de hoofdroute naar het belangrijkste ziekenhuis in de regio - het Erasmus MC. Maar ook de Kralingse brandweerkazerne ligt vlak langs het traject.

Daarom geef ik de gemeente serieus ter overweging een aparte rijbaan aan te leggen voor hulpdiensten.

Er is voldoende ruimte voor.
****

Geen opmerkingen: