27 januari, 2022

En ga je dan ook consequent niet naar het buitenland??


Gisteren moest ik naar het ziekenhuis.
Ik mankeer van alles, maar ik heb nog geen Covid gehad (snel afkloppen). 

Het was druk, vooral bij de bloedafname. Ik griezelde toen ik de wachtruimte afspeurde naar een vrije stoel op anderhalve meter.

Resoluut liep ik naar de balie en overhandigde de brief van de uroloog. Ik kreeg meteen een potje en werd naar de wc verwezen.
Daar heb ik tot vier keer toe (voor en na het plassen) mijn handen grondig gewassen en verder niets meer aangeraakt.

Ik hoor in mijn omgeving dat Covid nu echt (over)heerst. Mensen krijgen het soms voor de derde keer.
Ze zijn daar verbaasd over, waar ik weer verbaasd over ben.

De booster geeft geen garantie dat je het niet krijgt, daar is ook duidelijk voor gewaarschuwd.
Je zult regels als hygiëne, mondkapje en anderhalve meter echt moeten naleven.
Dat dat voor kinderen moeilijk is, begrijp ik. Maar volwassenen.....

En dan zitten we nu met Omikron, die uiterst besmettelijk is. Hoeveelste variant is dit?
Dus ja - het is niet verwonderlijk dat je meerder keren Covid kunt oplopen.

****

De lockdown is ten einde en het kabinet heeft het aangedurfd de regels meer te versoepelen dan het OMT had geadviseerd.

Heel fijn, maar ik zie de donkere wolken in de verte onze kant op drijven: het gevolg van als je een vinger geeft........

Maandag moeten wij naar een crematie.
Ik zie altijd tegen crematies op omdat het me confronteert met mijn eigen eindigheid. Maar nu is het een graadje erger.
Mijn brein is druk bezig een strategisch plan te ontwikkelen. 
Houden de andere genodigden zich aan de regels? Dat is mijn grootste kopzorg.
Het gedrag van de anderen.

Nu er weer veel mag moet er iets anders gevonden worden om over te klagen:
Het vaccinatiebewijs.
Want onze PRIVACY......

In andere landen is dat bewijs inmiddels een jaar verplicht en die verplichting wordt strikt nageleefd.
In Caen maakten wij vorig jaar mee dat mensen met valse bewijzen eruit gepikt werden en geen toegang kregen.

In Italië werd, naast het tonen van de QR code, regelmatig een thermometer tegen ons voorhoofd gehouden.
Niks PRIVACY. Ze mogen me zelfs aanraken.

Maar in Nederland wordt er opgeroepen tot burgelijke ongehoorzaamheid?

Gaan die dwarsliggers niet naar het buitenland (met vakantie)? Hebben ze bij de Franse, Duitse, Italiaanse, Spaanse en al die andere regeringen ook geprotesteerd?
Vragen ze consequent geen Esta aan wanneer ze naar de US reizen?
Hebben ze geen pinpas? Of creditcard?
Want PRIVACY.

Bij de bakker mogen maximaal drie klanten naar binnen.
Ik was de enige met een mondkapje.

De verkoopster vroeg aan de andere twee klanten of zij dat ook wilden doen.
"Mevrouw, zal ik een mondkapje voor u pakken?"
"Neen!!"
Verkoopster durfde niet verder aan te dringen noch een vraag te stellen.
PRIVACY, weet u wel.

Maar de dame gaf zelf aan dat ze uit principe geen mondkapje droeg. Ze leek daar trots op te zijn.
Ik had haar de deur gewezen, want het is verplicht. De winkelier kan beboet worden.

De andere klant beweerde dat hij COPD had.
Ik was snel klaar en liep naar buiten. De man volgde mij.

Hij stapte in zijn auto, stak een sigaret op en reed weg.
****

Geen opmerkingen: