04 januari, 2022

Westerkwartier (2)


"Zet de radio maar uit," zei ik in de auto tegen manlief.
Op Radio Rijnmond werd mensen gevraagd naar hun ervaring met de lockdown.

Ze reageerden allemaal klagend negatief.

"We kunnen niet winkelen. We kunnen niet uit eten. We kunnen niet naar de film. We kunnen niet... "
Noodzakelijke bezigheden? 
Zoek eens naar activiteiten die je wel kunt doen.

 "Ik ben uitgewandeld. Ik heb er geen zin meer in. Ik loop rondjes. En als ik onderweg moet plassen, dan kan dat nergens."
Dat was het moment dat de radio uit moest.

Ik ben bijna 67 jaar en loop iedere dag. Met een doel. Camera op zak.
Rotterdam is groot. Ik loop door kleine, onbekende straatjes.

Minimaal een uur! Telkens een andere route.
Zoals heen via de Erasmusbrug, terug over de Willemsbrug.
Ik doorkruis Crooswijk, loop rond de Kralingse Plas.
Of naar het prachtige Westerkwartier.


↑Ontsnapt uit Blijdorp.


Zolang mijn benen het volhouden ben ik nog lang niet uitgewandeld!!
*****

Geen opmerkingen: