28 januari, 2022

Mijn Netflix


Wat ben ik blij met mijn thuisbioscoop die ik kan bezoeken wanneer ik maar wil - zonder gestoord te worden door krakende chipszakken en slurpende mensen.

Ook neem ik series en films op. Bij series zit er meestal een week tussen en dan ben ik alweer vergeten waar het over ging. Films, uitgezonden door de commerciële zenders, worden onderbroken door reclames. Die kan ik dan doorzappen.

Vigil👍 is zo'n opgenomen serie. Er moet een moord onderzocht worden op een Schotse onderzeeër.      Adembenemend spannend.


Het liefst kijk ik wanneer manlief naar bed is en kan dan nachten doorhalen. Niet alles vind ik goed, dus hier een overzicht van de afgelopen maanden.

Netflix.

↑Op de Amerikaanse misdaadserie 👍Ozark (fan sinds 2017) zat ik al maanden te wachten. Ook nu weer een open einde, dus ik kijk uit naar de vijfde serie.

Don't look up👍 en The big short👍

↕Beide films van dezelfde regisseur vond ik geweldig. Adam McKay durft de VS een genadeloze spiegel voor te houden.


The lost daughter👍: een prachtige, mysterieuze film met een subtiel opgebouwde spanning.
Olivia Colman excelleert.

↓Kastanjemanden👍: een Deense (krimi) serie voor sterke magen.


↑Met deze Noorse serie The girl from Oslo👎 was ik snel klaar, vooral vanwege het slechte acteerwerk en voorspelbaarheid. Voordeel van Netflix: je kunt doorspoelen.

↓Daarentegen is deze bloedstollende IJslandse serie, net als Trapped weer heel sterk - met schitterende natuurbeelden: 
The Valhalla Murders/Brot👍


↑Trots ben ik na het zien van Slag om de Schelde👍
Een mooi Nederlandse product.
Er is wel wat op aan te merken, zoals op enkele historische feiten (bombardement op Westkapelle?) en het irritante slechte Zeeuws. Laat ze gewoon Nederlands praten.

↓Te hoge verwachtingen?? Daarom viel 1917 waarschijnlijk een beetje tegen.
Toch 👍 vanwege het bijzondere camerawerk. De film is zo gemonteerd alsof het in één take is opgenomen.


↑De documentaire serie Sophie a murder in West Cork👍 komt behoorlijk binnen. Het blijft echter een mysterie wie haar om het leven heeft gebracht in een van de mooiste regio's van Ierland.

↓Een western die zich afspeelt in het begin van de 20ste eeuw.
Sterke cast, met weergaloos acteerwerk van Benedict Cumberbatch. Verrassende ontknoping.
The power of the dog.👍


↑Weer zo'n sterke Deense krimi die je op het puntje van je stoel laat zitten: 
Below the surface👍

↓De eerste serie van Undercover kon mij nog wel boeien, maar de glans is er af.
Niet mee doorgaan!
👎


↑Dat Judy Dench ook weleens in een flop speelt bewijst Six minutes to midnight👎
Een slechte spionagefilm. De waarheid verdiende beter.

↓Daarentegen vond ik Munich, the edge of war👍 heel goed.
Sterke cast, spannend verhaal en Jeremy Irons is de beste Neville Chamberlain die ik ooit gezien heb.
Daarentegen hadden ze voor de Hitler personage wat verder mogen zoeken.


Geen comedy??
Jazeker wel. 
Maar dan ook wel over the top: zoals ↑Grace and Frankie👍 en 
↓The Kominsky method👍 Maar komt er een vervolg??
Hope so.

Er zijn van die series waar ik echt naar verlang.
Peaky Binders verschijnt binnenkort met, naar verluidt, de laatste serie.

↓En The bridge??

2 opmerkingen:

Joke zei

Leuk zo’n lijst! Die ga ik afvinken! Bedankt

Ellen zei

Je moet wel van spanning houden. En denk eraan dat wb. de series - het vervolgseries zijn - dus wil je de draad te pakken krijgen, dan moet u echt bij de allereerste afl. beginnen.