04 april, 2022

De klap van Will Smith raakte alleen The Academy


Manlief dacht aan een "filmklap" en hij was niet de enige die daar zo over dacht.

Social media ontploften zowat met complottheorieën.

Maar het bleek, zoals ik ook meteen dacht, een gemeende opdoffer te zijn.

For the record: ik ben geen liefhebber van Will Smith. 
"The fresh prince of Bel-Air" heb ik misschien twee keer gezien. Het sprak mij niet aan.
"Men in black" vond ik goed dankzij Tommy Lee Jones. 
Van "Enemy of the state" genoot ik dankzij Gene Hackman.

Wanneer ik Will Smith in een film zie, zie ik Will Smith - niet de personage die hij moet vertolken.

Maar Chris Rock kan ik helemaal niet pruimen. Hij is de Jandino van de VS.
Irritant.

Ik vond het wel een scène voor een film, die mep.

De getergde Smith kon het gelach niet langer aanhoren en wilde de eer van zijn vrouw verdedigen. In de 19e eeuw deden ze dat nog met pistolen.

Rock ging niet knockdown, dus zo hard kwam het niet aan. Ik zag geen blauw oog, open lip of gezwollen wang.

Dat Smith de grappig bedoelde beledigingen van Rock niet pikte begreep ik goed.

Maar de hypocriete Amerikanen dachten daar anders over.
Smith moe(s)t boeten. Dit kon niet. Hij is nu zelf uit The Academy gestapt.

In het land waar iedereen zijn woede kan afreageren met een vuurwapen maken ze zich druk om een niet verwondende tik.

Kom op zeg!!

Natuurlijk ben ik tegen geweld, maar tegelijkertijd vraag ik mij af hoe men had gereageerd als Jada Pinkett Smith kaal was geworden vanwege zware chemokuren.

Leer mij de Amerikanen kennen....
****

Geen opmerkingen: