09 mei, 2022

De liefde voor mijn hond gaat ver


Jacky begon weer te spugen en dat hield maar aan.
Op een vrijdag, vlak voor het weekend, reed manlief met haar naar Zierikzee - naar de dierenarts.

Waarom Zierikzee en niet Rotterdam??
1. Ze zijn daar altijd aardig
2. Je kunt er meteen terecht
3. Betaalbaar en wars van aansmeerpraktijken. 

Onze labrador Scooby was geliefd bij de dierenpraktijk hier in Kralingen. Een dure praktijk, maar soit - je hebt alles over voor je hond.
Na het overlijden van Scooby waren we een paar jaar zonder hond.

Echter, toen ik met Jacky binnenstapte werd daar niet aardig op gereageerd.
"Ik ben geen teckel fan," zei de assistente. "Waarom niet weer een labrador?"
Ze deden ook niet lief tegen Jacky. Dat raakte me diep in mijn ziel.

Later gingen ze ook nog eens met een behandeling in de fout en was de communicatie domweg slecht. De dierenarts bood haar excuses aan, maar voor ons was het klaar.

Dus is Jacky alweer zo'n jaar of zes patiënt in Zierikzee.
Gelukkig was het dit keer niet ernstig. Ze had wel verhoging en kreeg pillen tegen de misselijkheid.

Het leek goed te gaan, tot de volgende zondag.
Jacky was aan de dunne.

We belden en konden in Goes terecht voor de weekenddienst.
Ze werd meteen gezien door een heel aardige dierenarts uit Kruiningen en een assistente die zelf ook een ruwhaar heeft.

Een hardnekkig beestje moest bestreden worden met een antibiotica kuurtje.

Ik vroeg advies over kluiverij, want Jacky heeft snel tandsteen en haar witte kluiven wil ze niet meer.

"Konijnenoren vinden ze heerlijk," zeiden zowel de vet als de assistente. "Het liefst met haren."

Daar kon ik me wel iets bij voorstellen. Het is tenslotte een jachthond.

Dus zocht ik online naar konijnenoren en stuitte op een groot aanbod. Niet echt een goedkoop product, maar wel 100% natuurlijk.
Die met haren heb ik niet besteld. U begrijpt misschien wel waarom.
 

De penetrante lucht is misselijkmakend 😝, maar ik heb alles voor mijn Jacky over.


Ze geniet intens van deze traktatie.
*****

Geen opmerkingen: