19 mei, 2022

Utah Beach


Onze lokale Super-U (5 minuten lopen) is werkelijk fantastisch.
Aardige behulpzame mensen die voor mij een souris vonden (€9.99) en die mij ook wezen op bovenstaande kaart en een Groene Engelstalige Michelingids die wij in Rotterdam hadden laten liggen.
Perfecto dus.

Deze muis heet voortaan de Franse muis.

Wanneer je niet geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, dan heb je hier eigenlijk weinig te zoeken. In iedere straat word je eraan herinnerd.

Wanneer we over de stranden lopen waar duizenden soldaten voor onze vrijheid vochten en ook omkwamen - dan laat mij dat niet onberoerd. 
Maar ik wil er ook mee geconfronteerd worden. De Tweede Wereldoorlog is mijn toetssteen.
 
Na een nacht vol regen en dito vroege morgen klaarde het op en werden we getrakteerd op een zonnige dag.
Een dag om op pad te gaan.


↑Via St. Marie du Mont, waar ik asperges en aardbeien kocht, reden we naar Utah Beach.


Maar eerst met Jacky naar het strand.


We durfden na twee Covid-jaren weer een museum te bezoeken.
Echt fantastisch!!

Bij deze een impressie.


We beeïndigden de dag, evenals vorig jaar (foto↑), met een heerlijke crèpe in St. Maire Eglise. U weet wel, van die parachutist aan de kerktoren.
*****

Geen opmerkingen: