25 mei, 2022

Een "we zien wel waar we terecht komen" tripje.


Vandaag een frisse maar droge dag, na twee erg natte dagen.
Zo nat - dat Florent nu echt plekken aanwijst en sommige plaatsen verboden terrein zijn. Ze moeten eerst herstellen.


We ontdekten vandaag Commes, waar we heerlijk kunnen wandelen.


↑Een jonge vrouw, Nadège, vond hier een uitweg uit het leven.


Ik dacht met Jacky via dit goed begaanbare pad naar Port-en-Bessin te wandelen, waar manlief ons op zou wachten.

Maar na een paar honderd meter liep het modderige pad steil naar beneden en dat durfde ik niet zonder de stokken. Wellicht ga ik het van de andere kant een keer proberen.


In het dorp was het leuk huizen speuren.

Vooral veel opknappertjes.


↑Zie de geknikte zijgevel.
Het doet me heel erg aan Engeland denken.


↕Beeldig kerkje in Vaux-sur-Aure.


↓Militaire begraafplaats, letterlijk in the middle of nowhere, waar wij de enige bezoekers waren.


Bijzonder dat hier zowel geallieerde soldaten als Duitse soldaten liggen. 
↓Ook kwam ik een Nederlandse naam tegen die aan Duitse kant gevochten had en op achttienjarige leeftijd was gesneuveld.


Een leeftijd die op de meeste Duitse grafzerken stond.

Geen opmerkingen: