30 november, 2023

Een kleverige droom


Kent u dat? Een droom die de hele dag blijft hangen.
Manlief maakte mij vanmorgen abrupt wakker uit zo'n droom.

>>>Ik had boodschappen gedaan en leegde mijn karretje in de auto.
Mijn tas stond op de voorbank.

Ik dacht even snel het karretje terug te zetten. 
Dat duurde hooguit twee minuten. 
Toen ik terugkeerde bij de auto zag ik dat de bijrijdersdeur openstond. Mijn tas lag op de grond. 
Op mijn portemonnee na zat alles er nog in.

Ik zag een oud klein autootje wegrijden. Achter het stuur zat een breedlachende jongeman.
Ik probeerde het kenteken te onthouden.

Toen begon het gedoe van het melden. Zoals in iedere "gevecht tegen de klok" droom werd dat een nachtmerrie.
Niemand was bereikbaar en het kenteken wist ik ook niet meer.<<<

Ik werd wakker met het gevoel "dit is een waarschuwing."

Vanmiddag zat ik in de wachtkamer van de huisarts (restanten VS virus) tegenover een man met een Engelse tongval, die duidelijk geen zin had in een vriendelijk woord.
Dus kapte ik het gesprek over het weer maar snel.

Hij moest met de assistente mee voor een of ander onderzoek.

"U vergeet uw tas," zei ik vriendelijk.
"Nee, die vergeet ik niet," klonk het kribbig.

Toen dok mij kwam halen wees hij meteen naar de stoel met de tas. 
"Wie laat dat nou staan? Er wordt zo vreselijk gestolen."

Toen we in de spreekkamer zaten vertelde ik dat het een nukkige man was die ik er vriendelijk op had geattendeerd.

"Had hij een Engelse tongval?" 

Ik moest lachen, maar dacht ook meteen aan mijn droom.
Kon geen toeval zijn.
*****

Geen opmerkingen: