17 november, 2023

Op en top strandweer


En dus was het vroeg op pad.
Ik werd halverwege afgezet om verder te lopen. Dat doe ik graag en ik kan de weg dromen.

The Moorings vinden wij de mooiste wijk van Naples. De huizen en tuinen zijn prachtig en in tegenstelling tot die wanstaltige kastelen hebben de bewoners hier veel ruimte om hun huis.


Had ik het over dromen?
Zo'n 10 jaar geleden ben ik op deze route vreselijk gevallen. De wortels van de bomen hadden de tegels dermate opgehoogd dat ik struikelde.
De ene dokter zei dat mijn pols gebroken was, de volgende dokter ontkende dat.

Amerikanen zouden een dikke claim hebben ingediend bij de gemeente, maar in die heisa durfde ik mij niet te wagen.

Hoewel......dan hadden we wellicht een huis in The Moorings kunnen kopen.😀😀
Ik ging gelukkig niet in het gips, maar de orthopeed in het Ikazia zag wel degelijk een scheur op de foto. Het was vanzelf geheeld.


Gulf Shore Blvd: hier hebben we ooit naar een condo gekeken. Het is zestiger jaren bouw en dat trok ons er zo in aan. De verleiding was groot, maar het was de verzekeringspremie die ons ervan weerhield.

Alleen een straat scheidt de huizen en condo's van het strand.


Ze hebben vorig jaar gigantische waterschade opgelopen.
Hurricane Ian.
Pas nu is er een begin gemaakt aan de restauratie, of aan afbreken.

Ik sprak zojuist een mevrouw in het hotel. Zij wonen hier al maanden omdat ze nog steeds hun huis niet in kunnen.


↑Deze bewoners laten het gelukkig opknappen, gezien de nieuwe schuifpui.


Overal staan busjes en trucks. Geen idee waar ze zoveel werklui vandaan hebben gehaald.


Via het strand liep ik verder, op zoek naar een Zeeuw.

Geen opmerkingen: